Stéfan Descheemaeker (ex-Delhaize) nieuwe CEO Nomad én Iglo Group | RetailDetail

Stéfan Descheemaeker (ex-Delhaize) nieuwe CEO Nomad én Iglo Group

Stéfan Descheemaeker (ex-Delhaize) nieuwe CEO Nomad én Iglo Group

Onze landgenoot Stéfan Descheemaeker, vroeger de grote baas van Delhaize Europe, wordt de nieuwe topman van de Britse investeerder Nomad. Die is sinds kort eigenaar van diepvriesproducent Iglo, waar Descheemaeker ook meteen 'kapitein' van wordt.

Dubbel petje

Eind oktober 2013 hield Stéfan Descheemaeker het voor bekeken bij Delhaize. De toenmalige topman van Delhaize Europe had stiekem gehoopt om Pierre-Olivier Beckers op te volgen als topman, maar uiteindelijk viel de keuze op de Nederlander Frans Muller.

 

Nu komt Descheemaeker dus opnieuw boven water als CEO van Nomad Holdings, de groep uit de Britse Maagdeneilanden die onlangs diepvriesfabrikant Iglo overnam voor 2,6 miljard euro. Descheemaekers benoeming wordt effectief van zodra de overname volledig in kannen en kruiken is, zo meldt de holding. Dan zal onze landgenoot ook officieel aangesteld worden tot CEO van Iglo Group als vervanger van de Italiaan Elio Leoni Sceti, die onlangs aankondigde te verhuizen naar de Amerikaanse cosmeticagroep Coty.

 

Noam Gottesman, medeoprichter van Nomad, heeft alvast grote verwachtingen: "Stéfans achtergrond sluit perfect aan bij onze aspiraties om een wereldleider in consumentenvoeding te worden. Hij heeft zowel ervaring met foodretailing als met fast-moving consumer goods - een zeldzame combinatie - en heeft een gedegen strategische ervaring in fusies en acquisities." Die laatste deed hij onder meer op bij de Belgische brouwer Interbrew.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.