Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Gemakswinkel Stach opende een foodshop in Mercure Hotel Amsterdam City. De nieuwe shop biedt een groot deel van het Stach-assortiment, zoals lokale bieren, verse koeken, salades en kant-en-klare maaltijden.

 

Salades en stroopwafels

De shop heeft dezelfde uitstraling als de Stach-winkels in Amsterdam, Utrecht en Overveen. De uitstraling van Stach geeft de hotellobby een nieuwe impuls, stelt Ad Hoondert, general manager van Mercure Hotel Amsterdam City.

 

De shop veroorzaakt bedrijvigheid waardoor de gasten langer in de bar en lobby blijven. Vooral de verse salades en de 'Hollandse' producten, zoals stroopwafels, zijn er in trek. Ook niet-hotelgasten en omwonenden zijn welkom in het hotel om gebruik te maken van het assortiment van Stach. Mercure wil daarmee de link maken met iedereen in de lokale omgeving van het hotel, aldus Hoondert.

 

'Locally inspired'

Stach focust zich op producten van kleine lokale ondernemers. Deze aanpak zou volgens de beide bedrijven ook passen binnen de filosofie van Mercure Hotels. Met de veranderende behoeftes van de gasten is het volgens de general manager belangrijk om constant op zoek te gaan naar concepten die deze behoeftes beantwoorden.

 

"Stach helpt Mercure in het bieden van een unieke en kwalitatieve eetbeleving in een laagdrempelige sfeer. Daarbij is Stach, net als Mercure, ‘locally inspired’, waardoor het concept precies past bij de belofte; een unieke ervaring geïnspireerd door de lokale omgeving", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top