Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Stach opende foodshop in Mercure Hotel Amsterdam

Gemakswinkel Stach opende een foodshop in Mercure Hotel Amsterdam City. De nieuwe shop biedt een groot deel van het Stach-assortiment, zoals lokale bieren, verse koeken, salades en kant-en-klare maaltijden.

 

Salades en stroopwafels

De shop heeft dezelfde uitstraling als de Stach-winkels in Amsterdam, Utrecht en Overveen. De uitstraling van Stach geeft de hotellobby een nieuwe impuls, stelt Ad Hoondert, general manager van Mercure Hotel Amsterdam City.

 

De shop veroorzaakt bedrijvigheid waardoor de gasten langer in de bar en lobby blijven. Vooral de verse salades en de 'Hollandse' producten, zoals stroopwafels, zijn er in trek. Ook niet-hotelgasten en omwonenden zijn welkom in het hotel om gebruik te maken van het assortiment van Stach. Mercure wil daarmee de link maken met iedereen in de lokale omgeving van het hotel, aldus Hoondert.

 

'Locally inspired'

Stach focust zich op producten van kleine lokale ondernemers. Deze aanpak zou volgens de beide bedrijven ook passen binnen de filosofie van Mercure Hotels. Met de veranderende behoeftes van de gasten is het volgens de general manager belangrijk om constant op zoek te gaan naar concepten die deze behoeftes beantwoorden.

 

"Stach helpt Mercure in het bieden van een unieke en kwalitatieve eetbeleving in een laagdrempelige sfeer. Daarbij is Stach, net als Mercure, ‘locally inspired’, waardoor het concept precies past bij de belofte; een unieke ervaring geïnspireerd door de lokale omgeving", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top