Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn | RetailDetail

Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn

Stad Leuven gaat pleiten voor behoud Albert Heijn

De stad Leuven gaat bij de Belgische Mededingingsautoriteit pleiten voor het behoud van de Albert Heijn op het Engels Plein. Die moet mogelijk verdwijnen om de fusie tussen Delhaize en Ahold rond te krijgen.

 

“Cruciaal voor de buurt”

"De stad Leuven moest haar belang aantonen in de kwestie en onze vraag is ontvankelijk verklaard", zegt Schepen van Handel, Erik Vanderheiden, aan Het Laatste Nieuws. "We gaan ons uiterste best doen om te pleiten voor het behoud van Albert Heijn in Leuven. Die winkel is cruciaal voor een buurt, die in volle evolutie is sinds enkele jaren. Voor zover ik weet, is het voor het eerst dat een stad de kans krijgt om een stem te hebben in een dergelijk verhaal. Dat is al een stap in de goede richting, maar anderzijds is het ook geen garantie dat we in ons opzet zullen slagen."

 

Ook de buurtbewoners pleiten ervoor om de Albert Heijn op het Engels Plein te behouden. Ze hebben daarom al een petitie opgestart, die ondertussen meer dan 2.500 handtekeningen telt.

 

De Belgische Mededingingsautoriteit is van mening dat de winkel moet verdwijnen, omdat Ahold-Delhaize na de fusie anders een te sterke positie zou verwerven in de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.