Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf | RetailDetail

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Het Amerikaanse Starbucks stapt samen met bierbrouwer AB InBev in een nieuw project dat onder de merknaam Teavana een nieuw gamma aan premium-theedrankjes op de markt zal brengen in de Verenigde Staten.

 

Sterk groeiende markt

Koffieketen Starbucks nam in 2012 al Teavana, een Amerikaanse keten van theebars en -winkels, over en is nu van plan om de merknaam ook naar de supermarkten te brengen. Daarvoor heeft het de hulp ingeroepen van AB InBev, dat heel wat meer ervaring heeft met de verdeling van frisdranken.

 

De bedoeling is dat ergens in de eerste helft van 2017 een assortiment aan kant-en-klare theedrankjes op de markt worden gebracht in de Verenigde Staten. Starbucks zal daarbij zijn ervaring met thee inzetten, terwijl AB InBev zal instaan voor de productie, botteling en distributie.

 

“Thee is een belangrijk onderdeel van Starbucks sinds we onze deuren openden als Starbucks Coffee, Tea and Spices in 1971”, zegt CEO van Starbucks, Howard Schultz. “Toen we Teavana kochten in 2012 zagen we een unieke mogelijkheid om voor thee te doen wat we met Starbucks voor koffie hebben gedaan.”

 

De keuze voor premium theedrankjes is niet toevallig, aangezien het in de Verenigde Staten de snelst groeiende markt is van kant-en-klare theedrankjes. De voorbije vijf jaar groeide die markt gemiddeld met 16 procent naar een verkoop van jaarlijks 1,1 miljard dollar (987 miljoen euro). Bovendien is 80 procent van de gedronken thee is de Verenigde Staten ijsthee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Back to top