Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf | RetailDetail

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Starbucks en AB InBev stappen samen in theebedrijf

Het Amerikaanse Starbucks stapt samen met bierbrouwer AB InBev in een nieuw project dat onder de merknaam Teavana een nieuw gamma aan premium-theedrankjes op de markt zal brengen in de Verenigde Staten.

 

Sterk groeiende markt

Koffieketen Starbucks nam in 2012 al Teavana, een Amerikaanse keten van theebars en -winkels, over en is nu van plan om de merknaam ook naar de supermarkten te brengen. Daarvoor heeft het de hulp ingeroepen van AB InBev, dat heel wat meer ervaring heeft met de verdeling van frisdranken.

 

De bedoeling is dat ergens in de eerste helft van 2017 een assortiment aan kant-en-klare theedrankjes op de markt worden gebracht in de Verenigde Staten. Starbucks zal daarbij zijn ervaring met thee inzetten, terwijl AB InBev zal instaan voor de productie, botteling en distributie.

 

“Thee is een belangrijk onderdeel van Starbucks sinds we onze deuren openden als Starbucks Coffee, Tea and Spices in 1971”, zegt CEO van Starbucks, Howard Schultz. “Toen we Teavana kochten in 2012 zagen we een unieke mogelijkheid om voor thee te doen wat we met Starbucks voor koffie hebben gedaan.”

 

De keuze voor premium theedrankjes is niet toevallig, aangezien het in de Verenigde Staten de snelst groeiende markt is van kant-en-klare theedrankjes. De voorbije vijf jaar groeide die markt gemiddeld met 16 procent naar een verkoop van jaarlijks 1,1 miljard dollar (987 miljoen euro). Bovendien is 80 procent van de gedronken thee is de Verenigde Staten ijsthee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.