Starbucks nu ook te vinden langs Belgische snelwegen | RetailDetail

Starbucks nu ook te vinden langs Belgische snelwegen

Starbucks nu ook te vinden langs Belgische snelwegen

Vandaag zijn de eerste twee vestigingen van koffieketen Starbucks langs de Belgische snelwegen geopend. De twee nieuwe locaties zijn te vinden bij Texaco Kruibeke langs de E17.

Intervias Group

De twee koffiezaken komen er in samenwerking met de Intervias Group en zijn de eerste van een reeks vestigingen die zullen openen langs de Franse en Belgische snelwegen. “De implementatie van de Starbucks vestigingen bij onze stations in België en Frankrijk sluit naadloos aan bij onze missie om de transformatie van de servicesector bij Europese pompstations te versnellen, zodat consumenten een betere winkelbeleving krijgen met meer vooraanstaande, wereldwijde merken”, aldus Nabil Subuh, operationeel directeur van de Intervias Group.

 

Die groep ontstond in 2016 na de fusie van Euro Garages en European Forecourt Retail Group. Momenteel beheert ze bijna 1.550 pompstations, waarvan meer dan honderd langs de snelwegen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Benelux. In het Verenigd Koninkrijk beheert Euro Garages 78 Starbucks vestigingen.

 

Het is de European Forecourt Retail Group die de vestigingen van Starbucks bij Texaco stations in België en BP stations in Frankrijk zal beheren. Klanten zullen daarbij kunnen kiezen uit het volledige assortiment van de Amerikaanse keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.