Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast | RetailDetail

Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks heeft besloten om niet langer verder te gaan met de uitbreiding van zijn theeketen Teavana. Het heeft zelfs besloten om vier van de vijf filialen, die al geopend zijn, te sluiten of om te bouwen naar Starbucks.

 

1.000 bars in tien jaar

Starbucks kocht in 2012 Teavana en opende twee jaar later de eerste vestiging in New York. Starbucks had toen een hele strategie uitgedokterd om een keten uit te bouwen waar klanten rustig kunnen genieten van theespecialiteiten. Oorspronkelijk was er zelfs sprake van de opening van ongeveer duizend theebars binnen de tien jaar.

 

Momenteel zijn er vijf vestigingen van Teavana. Daar zal er binnenkort nog maar eentje van overblijven, in Seattle dicht bij de thuisbasis van Starbucks. Drie andere locaties worden omgebouwd naar Starbucks en één vestiging sluit gewoon de deuren.

 

De 350 theewinkels van Teavana, die te vinden zijn in de Verenigde Staten, blijven wel gewoon open. Klanten kunnen daar voorverpakte thee, apparatuur en accessoires kopen. Er is bijna geen mogelijkheid om ter plekke thee te drinken, al wordt er wel thee 'on the go' verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.