Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks zet plannen met theeketen in de koelkast

Starbucks heeft besloten om niet langer verder te gaan met de uitbreiding van zijn theeketen Teavana. Het heeft zelfs besloten om vier van de vijf filialen, die al geopend zijn, te sluiten of om te bouwen naar Starbucks.

 

1.000 bars in tien jaar

Starbucks kocht in 2012 Teavana en opende twee jaar later de eerste vestiging in New York. Starbucks had toen een hele strategie uitgedokterd om een keten uit te bouwen waar klanten rustig kunnen genieten van theespecialiteiten. Oorspronkelijk was er zelfs sprake van de opening van ongeveer duizend theebars binnen de tien jaar.

 

Momenteel zijn er vijf vestigingen van Teavana. Daar zal er binnenkort nog maar eentje van overblijven, in Seattle dicht bij de thuisbasis van Starbucks. Drie andere locaties worden omgebouwd naar Starbucks en één vestiging sluit gewoon de deuren.

 

De 350 theewinkels van Teavana, die te vinden zijn in de Verenigde Staten, blijven wel gewoon open. Klanten kunnen daar voorverpakte thee, apparatuur en accessoires kopen. Er is bijna geen mogelijkheid om ter plekke thee te drinken, al wordt er wel thee 'on the go' verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top