Coop steunt lokale doelen met statiegeldactie | RetailDetail

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen
Wikimedia

Supermarktketen Coop heeft besloten om de opzet van zijn statiegeldactie aan te passen. Daarbij kunnen klanten al jaren hun statiegeld aan het goede doel schenken, waarbij het bedrag verdubbeld wordt door Coop. Dat leverde sinds 2009 al 1,6 miljoen euro aan giften op.

Per jaar meer dan 1.000 goede doelen

Tot nu toe ging dat geld steevast naar enkele grote nationale goede doelen, maar sinds deze week wil Coop vooral een groot aantal lokale goede doelen steunen. “Dit heeft ook de voorkeur van onze klanten. Voortaan komen er ieder kalenderjaar per winkel vier goede doelen aan bod - ieder kwartaal één - ruim duizend per jaar. Coop verdubbelt de opbrengst van alle acties. Doelen kunnen zich gedurende het hele jaar via onze website per vestiging aanmelden voor de statiegeldactie”, aldus manager coöperatiezaken Hans Stapel in een persbericht.

 

Klanten van Coop kunnen via de website ook meestemmen om te bepalen welke goede doelen mogen profiteren van de actie. De eerste actie is afgelopen maandag alvast gestart en klanten van de 262 filialen van Coop kunnen nu dus hun statiegeld schenken aan een goed doel uit de buurt, waarbij elke winkel een ander goed doel zal steunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.