Coop steunt lokale doelen met statiegeldactie | RetailDetail

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen

Statiegeld Coop leverde al 1,6 miljoen op voor goede doelen
Wikimedia

Supermarktketen Coop heeft besloten om de opzet van zijn statiegeldactie aan te passen. Daarbij kunnen klanten al jaren hun statiegeld aan het goede doel schenken, waarbij het bedrag verdubbeld wordt door Coop. Dat leverde sinds 2009 al 1,6 miljoen euro aan giften op.

Per jaar meer dan 1.000 goede doelen

Tot nu toe ging dat geld steevast naar enkele grote nationale goede doelen, maar sinds deze week wil Coop vooral een groot aantal lokale goede doelen steunen. “Dit heeft ook de voorkeur van onze klanten. Voortaan komen er ieder kalenderjaar per winkel vier goede doelen aan bod - ieder kwartaal één - ruim duizend per jaar. Coop verdubbelt de opbrengst van alle acties. Doelen kunnen zich gedurende het hele jaar via onze website per vestiging aanmelden voor de statiegeldactie”, aldus manager coöperatiezaken Hans Stapel in een persbericht.

 

Klanten van Coop kunnen via de website ook meestemmen om te bepalen welke goede doelen mogen profiteren van de actie. De eerste actie is afgelopen maandag alvast gestart en klanten van de 262 filialen van Coop kunnen nu dus hun statiegeld schenken aan een goed doel uit de buurt, waarbij elke winkel een ander goed doel zal steunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top