Subway plant 15 openingen in België.

Subway plant 15 openingen in België.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Welke snoodaard heeft het gedaan?

28/04/2017

Dat je ook anoniem een winkel kunt overnemen, bleek deze week. Vindt u dat ook zo vreemd? Lang zal het niet duren, hoor. Voor de opheldering van al uw mysteries is er immers één adres: het vrijdagse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

28/04/2017

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Dalende omzetten bij driekwart Franse Hypermarkten Carrefour

28/04/2017

Het is al een tijdje duidelijk dat de Hypermarkten van Carrefour niet de beste resultaten kunnen voorleggen, maar wanneer de cijfers in detail bekeken worden, blijkt pas echt de ravage: 73% van de filialen zag zijn omzet dalen.

Carrefour Easy gaat voor snel en vers

28/04/2017

Vorig jaar lanceerde Carrefour in ons land een vierde winkelformule naast Market, Express Hyper. Easy situeert zich qua formaat en aanbod tussen een Market en een Express. Werner Verhoeven mocht in Battel (bij Mechelen) als testwinkel fungeren.

Zo zien studenten de toekomst van de supermarkt

27/04/2017

Digitale diensten maken een bezoek aan de supermarkt efficiënter, gebruiksvriendelijker en inspirerender, als je het aan jongeren vraagt. Supermarkten laten ook veel kansen liggen op sociale media, vinden ze.

Colruyt Group investeert in nieuwe appelsoorten

27/04/2017

Omdat er nood is aan duurzame en smaakvolle appels van eigen bodem, neemt Colruyt Group in samenwerking met lokale appeltelers het voortouw om twee nieuwe varianten op de markt te brengen. 

Back to top