Subway plant 15 openingen in België.

Subway plant 15 openingen in België.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl start webshop in China

22/05/2017

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Mars investeert 34 miljoen in Uncle Ben’s rijstfabriek

19/05/2017

De Uncle Ben’s-rijstfabriek in Olen viert haar 40ste verjaardag. Eigenaar Mars kondigt een bijzonder ambitieus investeringsplan aan om innovatiekracht en duurzaamheid in de toekomst te verzekeren.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar

19/05/2017

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Carrefour lanceert webshop voor non-food

19/05/2017

Carrefour heeft een nieuwe webshop opgericht, waar het meer dan 15.000 non-foodproducten verkoopt. Op de webshop wordt het permanente assortiment uit de winkels verkocht, maar er zijn ook exclusieve online aanbiedingen.

Filet Pur: Een bumperklever uit Essen

19/05/2017

Dat Lidl Amerika gaat veroveren met hulp uit de lage landen, dat Aldi binnenkort Carrefour voorbijsteekt, en dat u teveel drinkt: u verneemt de smeuïge details in het weekoverzicht van RetailDetail Food, baken van de constructieve retailjournalistiek! 

RetailDetail Food #19 gaat bio

19/05/2017

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Back to top