Subway plant 15 openingen in België.

Subway plant 15 openingen in België.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Broodjesketen Subway wil vaste voet op Belgische grond krijgen. In 2011 wil de Amerikaanse franchise-formule uitbreiden met maar liefst 15 broodjeszaken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Op dit moment hebben de meeste grote Vlaamse steden reeds een Subway-zaak, maar de visuele aanwezigheid dient nog te worden versterkt.


Het aantal verkooppunten van Subway zou daarmee bijna verdubbelen. België telt eenentwintig Subway-vestigingen, waarvan 14 in Vlaanderen. De penetratie van het enseigne buiten Vlaanderen blijft beperkt tot vijf vestigingen in Brussel en slechts twee broodjeszaken in het Waalse landsgedeelte.


Op de Belgische markt heeft Subway weliswaar nog geen groot marktaandeel weten te veroveren. Het moet de duimen leggen voor meer ingeburgerde fastfooodretailers als Panos en de bekende hamburgerrestaurants. Wereldwijd is Subway echter reeds een ontzagwekkende speler, met bijna 34.000 vestigingen in 95 verschillende landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top