Subway werkt aan nieuw concept

Subway werkt aan nieuw concept
Subway

Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.

Bestelkiosk

In het nieuwe concept, dat in samenwerking met designbureau FRCH Design Worldwide werd gecreëerd, is er meer werk gemaakt van de sfeer in de restaurants. Zo wordt er gebruik gemaakt van frisse kleuren en moet ook de decoratie een link leggen naar de verse ingrediënten.

 

Daarnaast is er in het nieuwe concept een bestelkiosk te vinden, waar klanten zelf hun menu kunnen samenstellen. Om te betalen zijn er verschillende betaaloplossingen mogelijk, waaronder ook Apple Pay. Het is zelfs mogelijk om een bestelling op voorhand door te geven. In het nieuwe concept zijn er USB-oplaadstations en gratis Wifi te vinden. Daarmee neemt Subway een voorbeeld aan ketens als Starbucks, die dat soort extraatjes al langer aanbieden.

 

“We hebben een nieuw en modern interieur ontworpen, waardoor de klant nu zijn eigen keuzes kan maken over hoe hij zijn bestelling plaats, hoe hij zijn bestelling afhaalt of hoe hij plezier beleeft aan zijn bestelling”, zegt operationeel directeur Trevor Haynes van Subway. Ook het menu wordt aangepakt, met nieuwe broodvarianten en producten die dagelijks vers worden aangevoerd.

 

Momenteel is het nieuwe concept enkel te vinden in negen locaties in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Het is de bedoeling dat het concept in de toekomst wel naar alle vestigingen wordt uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen. Maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top