Supermarkt met bijna vervallen producten wil naar België

Supermarkt met bijna vervallen producten wil naar België

Een Nederlandse outletsupermarkt, waar bijna vervallen producten worden verkocht met een korting tot 70 procent, blijkt een erg groot succes te zijn. De eigenaar van de winkel denkt dan ook al na over een mogelijke vestiging in België.

"Doodzonde om weg te gooien"

"Wij bieden producten aan die afgekeurd zijn voor supermarkten", legt uitbater Willem-Jan Stam uit aan Gazet van Antwerpen. "Ze zijn nog niet over datum, maar werden uit de rekken geweerd door een fout etiket, een foute streepjescode, een gedateerde verpakking, omdat ze uit het assortiment verdwijnen of een houdbaarheidsdatum hebben die in zicht komt. Het is doodzonde om die producten weg te gooien."

 

Stam had eerst een gewone supermarkt, maar vond het spijtig om te moeten toezien hoe heel veel eetbaar eten toch gewoon werd weggegooid. Veel producten zijn zelfs nog eetbaar nadat de houdbaarheidsdatum is overschreden, maar "Helaas mag ik geen producten meer verkopen als de houdbaarheidsdatum verstreken is, want dan krijg ik de Voedsel- en Waren Autoriteit op mijn dak", zegt Stam.

 

Vanwege het grote succes van zijn winkel in Nederland, denkt Stam ook al na over een mogelijk filiaal in België, al heeft hij nog geen idee waar die winkel dan zou komen. Stam dankt zijn succes trouwens aan de huidige economische crisis. "Toch hoop ik dat we ook na de crisis duurzamer met voedsel zullen omgaan."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top