Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarktketen PLUS kan voor 2016 pronken met een omzetgroei van 3,7%, waardoor de keten sneller groeit dan de rest van de markt. Het marktaandeel van de keten bedraagt ondertussen al 6,24%.

Investeren in e-commerce

“2016 was weer een succesvol jaar waarin we veel geïnvesteerd hebben. Ons nieuwe formuleconcept en de forse stappen op het gebied van e-commerce zijn de meest in het oog springende resultaten. Daarnaast werden 35 supermarkten verbouwd en gemoderniseerd”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer. Dankzij de omzetgroei van 3,7% bedraagt de consumentenomzet ondertussen 2,26 miljard euro.

 

De keten investeerde in 2016 vooral veel in e-commerce: zo kunnen klanten bij 225 winkels online bestellen en 150 winkels hebben een ophaalpunt. Daarnaast werd halverwege het jaar de PLUS App gelanceerd. Een aantal winkels beschikken ook over PLUS Express, waarmee boodschappen nog dezelfde dag aan huis worden geleverd.

 

Daarnaast opende in november de eerste winkel volgens de nieuwe Briljant-formule. Die brengt 400 nieuwe producten met zich mee, waarvan een deel vers op de winkelvloer wordt gemaakt. Er wordt ook meer aandacht geschonken aan beleving, presentatie en aanbiedingen. In 2016 werd PLUS ook verkocht tot beste Vers Supermarkt en Meest Verantwoorde Supermarkt. Dat heeft het onder andere te danken aan het feit dat alle supermarkten in Nederland klimaatneutraal zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top