Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt | RetailDetail

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

Supermarktketen PLUS kan voor 2016 pronken met een omzetgroei van 3,7%, waardoor de keten sneller groeit dan de rest van de markt. Het marktaandeel van de keten bedraagt ondertussen al 6,24%.

Investeren in e-commerce

“2016 was weer een succesvol jaar waarin we veel geïnvesteerd hebben. Ons nieuwe formuleconcept en de forse stappen op het gebied van e-commerce zijn de meest in het oog springende resultaten. Daarnaast werden 35 supermarkten verbouwd en gemoderniseerd”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer. Dankzij de omzetgroei van 3,7% bedraagt de consumentenomzet ondertussen 2,26 miljard euro.

 

De keten investeerde in 2016 vooral veel in e-commerce: zo kunnen klanten bij 225 winkels online bestellen en 150 winkels hebben een ophaalpunt. Daarnaast werd halverwege het jaar de PLUS App gelanceerd. Een aantal winkels beschikken ook over PLUS Express, waarmee boodschappen nog dezelfde dag aan huis worden geleverd.

 

Daarnaast opende in november de eerste winkel volgens de nieuwe Briljant-formule. Die brengt 400 nieuwe producten met zich mee, waarvan een deel vers op de winkelvloer wordt gemaakt. Er wordt ook meer aandacht geschonken aan beleving, presentatie en aanbiedingen. In 2016 werd PLUS ook verkocht tot beste Vers Supermarkt en Meest Verantwoorde Supermarkt. Dat heeft het onder andere te danken aan het feit dat alle supermarkten in Nederland klimaatneutraal zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.