Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken | RetailDetail

Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken

Supermarkten Sligro blijven op resultaat drukken

Sligro Food Group zag in het derde kwartaal zijn omzet met meer dan 8% groeien, maar bij supermarktketen Emté blijven de resultaten beneden de maat: daar was opnieuw sprake van een daling ten opzichte van een jaar eerder.

Supermarkten met oude formule presteren minder

In het derde kwartaal haalde Sligro Food Group een omzet van 712 miljoen euro, een stijging van 8,1% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de tak Foodservice was er sprake van een groei van liefst 12,2% naar 509 miljoen euro. Een groot deel van die groei was wel te danken aan overnames, maar ook als die niet worden meegerekend is er sprake van een groei van 5,2%

 

De tak Foodretail kende dan weer een lichte daling van 0,8% naar 203 miljoen euro. De identieke consumentenomzet bij supermarktketen Emté daalde dan ook met 1,8% ten opzichte van een jaar eerder. Het is ondertussen al het vierde kwartaal op rij dat die consumentenomzet daalt. Sligro Food Group wijst daarbij vooral naar de winkels die nog de oude Emté 2.0 formule gebruiken. De groep is momenteel bezig met de ombouw van alle winkels naar de nieuwe 3.0-formule en volgens het bedrijf presteren die supermarkten beduidend beter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.