Supermarkten testen Deelbox met maaltijden

 Supermarkten testen Deelbox met maaltijden

Supermarkten en boeren in Noord-Brabant zien kansen in een Deelbox, een box met kant-en-klare maaltijden die de ontvanger met anderen moet delen.  

Ontmoeten, verrassen en regionaal

De partijen (waaronder ook zorg en catering) in een testgroep van Kansen in de keten onderzoeken samen met beginnend onderneemster Tessa Ebbers de mogelijkheden van een dergelijke box met verse kant-en-klare maaltijden. Inmiddels zijn twee dialoogsessies met de betrokkenen uitgevoerd en wordt het concept in de keten getest. Dat concept stelt "ontmoeten, verrassen en regionale producten" centraal, weet FoodUp! Brabant.

 

Het concept is ontwikkeld door Puick foodconcepts en gaat starten in Oss, aldus een bericht op Facebook. Met de Deelbox geniet de klant samen van een maaltijd, passend bij het moment. Hij bestelt een Deelbox passend bij de gelegenheid - bijvoorbeeld voor vrienden - en nodigt ze uit.

 

De Deelbox is onderdeel van het project Kansen in de Keten, dat wordt uitgevoerd in opdracht van de Kracht van Oss en AgriFood Capital en wordt ondersteund door de provincie Noord-Brabant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top