Supermarkten onderzoeken kansen Deelbox met maaltijden | RetailDetail

Supermarkten testen Deelbox met maaltijden

 Supermarkten testen Deelbox met maaltijden

Supermarkten en boeren in Noord-Brabant zien kansen in een Deelbox, een box met kant-en-klare maaltijden die de ontvanger met anderen moet delen.  

Ontmoeten, verrassen en regionaal

De partijen (waaronder ook zorg en catering) in een testgroep van Kansen in de keten onderzoeken samen met beginnend onderneemster Tessa Ebbers de mogelijkheden van een dergelijke box met verse kant-en-klare maaltijden. Inmiddels zijn twee dialoogsessies met de betrokkenen uitgevoerd en wordt het concept in de keten getest. Dat concept stelt "ontmoeten, verrassen en regionale producten" centraal, weet FoodUp! Brabant.

 

Het concept is ontwikkeld door Puick foodconcepts en gaat starten in Oss, aldus een bericht op Facebook. Met de Deelbox geniet de klant samen van een maaltijd, passend bij het moment. Hij bestelt een Deelbox passend bij de gelegenheid - bijvoorbeeld voor vrienden - en nodigt ze uit.

 

De Deelbox is onderdeel van het project Kansen in de Keten, dat wordt uitgevoerd in opdracht van de Kracht van Oss en AgriFood Capital en wordt ondersteund door de provincie Noord-Brabant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.