Supermarkten verwachten meer paasomzet eigen merken

Supermarkten verwachten meer paasomzet eigen merken
Lidl

Supermarkten verwachten tijdens de paasweek gemiddeld 5% meer omzet van eigen merken dan in andere weken. De toename komt door het grotere aanbod van luxeproducten van eigen merk.

 

Meer luxueuze paasproducten

Vorig jaar bestond gemiddeld 43,5 procent van de totale supermarktomzet tijdens Pasen uit eigen merkproducten. De omzet van eigen merken ligt normaal op 41,5 procent.

 

De stijging komt vooral doordat formules met Pasen meer luxeproducten aan de bovenkant van het eigen merk aanbieden, zoals AH Excellent, Plus Moment en Lidl Delicieux. Ook het standaard eigen merk is rond de paasdagen meer in trek.


Supermarkten denken dit jaar een paasomzet van 776 miljoen euro te behalen. Dat is een stijging van 1,5% ten opzichte van de omzet tijdens de paasweek van 2015.

 

Bakproducten en rundvlees in top 15

In de top 15 van paasartikelen hebben de assortimentgroepen bakproducten en rundvlees trouwens de plaatsen ingenomen van overig vlees, zoals gourmetschotels, en van buitenlandse kazen.

 

De top 5 van artikelen tijdens Pasen zijn nu: gevuld brood/paasbrood, onderleggers/toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en maaltijdsalades.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top