Supermarkten werken aan eigen maaltijdboxen | RetailDetail

Supermarkten werken aan eigen maaltijdboxen

Supermarkten werken aan eigen maaltijdboxen

Een aantal supermarkten, waaronder Carrefour en Delhaize, hebben plannen om een eigen maaltijdbox te lanceren en zo te concurreren met online verkopers als HelloFresh en Smartmat.

Testfase bij Carrefour en Delhaize

Carrefour begon in oktober al met een testfase van de Simply You-boxen. Daar is het nu klaar mee en de keten bekijkt de resultaten, om na te gaan op welke basis de service mogelijk ook landelijk uitgerold kan worden. “We willen de maaltijdboxen graag zo snel mogelijk commercialiseren, maar we moeten eerst nog de logistieke knoop ontwarren”, aldus woordvoerder Baptiste van Outryve.

 

Ook Delhaize lanceerde in alle stilte het concept Click & Cook bij klanten met een online account. Bij hen is het de bedoeling dat de boxen zowel afgehaald als aan huis geleverd kunnen worden. “Het voordeel is de one-stop shopping, naast de menu’s kunnen ook de gewone boodschappen besteld worden”, aldus Delhaize.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.