Supermarktketen Amazing Oriental werkt aan totaalconcept

Supermarktketen Amazing Oriental werkt aan totaalconcept

De supermarktketen Amazing Oriental wil langs de A13 in Den Haag een totaalconcept lanceren, dat bestaat uit een distributiecentrum, een supermarkt, een groothandel en een restaurant.

Distributiecentrum bijna klaar

Het terrein dat daarvoor in gebruik wordt genomen heeft een oppervlakte van 13.000 m², met daarop onder andere een distributiecentrum van 6.000 m. De bouw van het distributiecentrum zit momenteel al in zijn laatste fase. Daarnaast komt er ook een supermarkt van 15.000 m², een groothandel van 1.000 m² en een restaurant van 300 m². Dit najaar moet alles de deuren openen.

 

“Wij zijn ongelofelijk trots dat wij dit hebben weten te realiseren", zegt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental, aan Distrifood. “Een vernieuwend concept waarbij al onze producten samenkomen en waardoor wij al onze consumenten tegelijkertijd van dienst kunnen zijn. Een betere manier om ons als concern te presenteren, is nauwelijks denkbaar. We kunnen dan ook niet wachten onze deuren op deze prachtige locatie te openen.”

 

Amazing Oriental werd in 1986 opgericht en telt momenteel al twintig vestigingen in Nederland. In zijn winkels verkoopt het meer dan 8.000 authentieke A-merken uit Azië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top