Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten | RetailDetail

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner heeft met Insights een dataplatform gelanceerd met actuele prijs- en productinformatie voor foodretailers en fabrikanten. Het platform geeft ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten.

Prijsgegevens van assortiment

Superscanner volgt op dit moment dagelijks ruim 100.000 producten bij tien retailers, wat dus inzichten oplevert in zowel het eigen assortiment als dat van concurrenten.  “We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen”, aldus oprichter Alwin van der Velden.

 

Insights informeert fabrikanten daarnaast over de zichtbaarheid van het merk in de betreffende categorieën op de site van de supermarktformule. “Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola-merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers, is deze informatie essentieel om voorop te lopen”, verwacht Van der Velden.

 

Straks consumenteninfo integreren  

Superscanner wil in de toekomst eveneens informatie van het consumentenplatform in Insights integreren. “Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes”, aldus Van der Velden. Het consumentenplatform van Superscanner, waarmee de supermarktvergelijker dit voorjaar van start ging, groeit naar zijn zeggen nog steeds door. “We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15%.” Consumenten gaan naar het platform om boodschappen te vergelijken en zo te besparen op hun inkopen.

 

Online supermarktvergelijker Superscanner, opgericht door Alwin van der Velden en Andries Mooij, geeft inzicht in producten, prijzen en aanbiedingen van Nederlandse supermarktformules waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dekamarkt, Hoogvliet, Spar en Coop.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.