Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner heeft met Insights een dataplatform gelanceerd met actuele prijs- en productinformatie voor foodretailers en fabrikanten. Het platform geeft ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten.

Prijsgegevens van assortiment

Superscanner volgt op dit moment dagelijks ruim 100.000 producten bij tien retailers, wat dus inzichten oplevert in zowel het eigen assortiment als dat van concurrenten.  “We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen”, aldus oprichter Alwin van der Velden.

 

Insights informeert fabrikanten daarnaast over de zichtbaarheid van het merk in de betreffende categorieën op de site van de supermarktformule. “Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola-merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers, is deze informatie essentieel om voorop te lopen”, verwacht Van der Velden.

 

Straks consumenteninfo integreren  

Superscanner wil in de toekomst eveneens informatie van het consumentenplatform in Insights integreren. “Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes”, aldus Van der Velden. Het consumentenplatform van Superscanner, waarmee de supermarktvergelijker dit voorjaar van start ging, groeit naar zijn zeggen nog steeds door. “We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15%.” Consumenten gaan naar het platform om boodschappen te vergelijken en zo te besparen op hun inkopen.

 

Online supermarktvergelijker Superscanner, opgericht door Alwin van der Velden en Andries Mooij, geeft inzicht in producten, prijzen en aanbiedingen van Nederlandse supermarktformules waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dekamarkt, Hoogvliet, Spar en Coop.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top