Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten | RetailDetail

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner heeft met Insights een dataplatform gelanceerd met actuele prijs- en productinformatie voor foodretailers en fabrikanten. Het platform geeft ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten.

Prijsgegevens van assortiment

Superscanner volgt op dit moment dagelijks ruim 100.000 producten bij tien retailers, wat dus inzichten oplevert in zowel het eigen assortiment als dat van concurrenten.  “We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen”, aldus oprichter Alwin van der Velden.

 

Insights informeert fabrikanten daarnaast over de zichtbaarheid van het merk in de betreffende categorieën op de site van de supermarktformule. “Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola-merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers, is deze informatie essentieel om voorop te lopen”, verwacht Van der Velden.

 

Straks consumenteninfo integreren  

Superscanner wil in de toekomst eveneens informatie van het consumentenplatform in Insights integreren. “Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes”, aldus Van der Velden. Het consumentenplatform van Superscanner, waarmee de supermarktvergelijker dit voorjaar van start ging, groeit naar zijn zeggen nog steeds door. “We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15%.” Consumenten gaan naar het platform om boodschappen te vergelijken en zo te besparen op hun inkopen.

 

Online supermarktvergelijker Superscanner, opgericht door Alwin van der Velden en Andries Mooij, geeft inzicht in producten, prijzen en aanbiedingen van Nederlandse supermarktformules waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dekamarkt, Hoogvliet, Spar en Coop.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top