Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner lanceert data voor foodretail en fabrikanten

Superscanner heeft met Insights een dataplatform gelanceerd met actuele prijs- en productinformatie voor foodretailers en fabrikanten. Het platform geeft ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten.

Prijsgegevens van assortiment

Superscanner volgt op dit moment dagelijks ruim 100.000 producten bij tien retailers, wat dus inzichten oplevert in zowel het eigen assortiment als dat van concurrenten.  “We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen”, aldus oprichter Alwin van der Velden.

 

Insights informeert fabrikanten daarnaast over de zichtbaarheid van het merk in de betreffende categorieën op de site van de supermarktformule. “Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola-merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers, is deze informatie essentieel om voorop te lopen”, verwacht Van der Velden.

 

Straks consumenteninfo integreren  

Superscanner wil in de toekomst eveneens informatie van het consumentenplatform in Insights integreren. “Denk hierbij aan het aandeel van fabrikanten in favorietenlijstjes”, aldus Van der Velden. Het consumentenplatform van Superscanner, waarmee de supermarktvergelijker dit voorjaar van start ging, groeit naar zijn zeggen nog steeds door. “We naderen inmiddels de 60.000 bezoekers per maand en groeien maandelijks met gemiddeld 15%.” Consumenten gaan naar het platform om boodschappen te vergelijken en zo te besparen op hun inkopen.

 

Online supermarktvergelijker Superscanner, opgericht door Alwin van der Velden en Andries Mooij, geeft inzicht in producten, prijzen en aanbiedingen van Nederlandse supermarktformules waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus, Dekamarkt, Hoogvliet, Spar en Coop.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top