Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl | RetailDetail

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel heeft aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang opstapt als CEO van Lidl Hij stond drie jaar aan het hoofd van de Duitse discounter, maar verlaat nu in onderling overleg zijn positie.

Voormalig hoofd Lidl België nu CEO

Seidel nam in 2014 de fakkel over van Karl-Heinz Holland en zorgde ervoor dat het management binnen het bedrijf meer gestroomlijnd geraakte, terwijl onder zijn hoede Lidl ook zijn eerste stappen in de Verenigde Staten zette. Hij verlaat nu het bedrijf vanwege onenigheden rond de strategie van de discounter. Vorige maand waren er al geruchten dat Klaus Gehrig, die aan het hoofd staat van moederbedrijf Schwarz Group, het niet meer zag zitten met Seidel.

 

De nieuwe CEO van Lidl is de Deen Jesper Hojer, die voorheen ook aan het hoofd stond van Lidl Belgium en ook al verantwoordelijk was voor ‘international purchasing’ bij Lidl. Hij werkt alles samen al meer dan tien jaar voor het Duitse Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.