Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl | RetailDetail

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel heeft aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang opstapt als CEO van Lidl Hij stond drie jaar aan het hoofd van de Duitse discounter, maar verlaat nu in onderling overleg zijn positie.

Voormalig hoofd Lidl België nu CEO

Seidel nam in 2014 de fakkel over van Karl-Heinz Holland en zorgde ervoor dat het management binnen het bedrijf meer gestroomlijnd geraakte, terwijl onder zijn hoede Lidl ook zijn eerste stappen in de Verenigde Staten zette. Hij verlaat nu het bedrijf vanwege onenigheden rond de strategie van de discounter. Vorige maand waren er al geruchten dat Klaus Gehrig, die aan het hoofd staat van moederbedrijf Schwarz Group, het niet meer zag zitten met Seidel.

 

De nieuwe CEO van Lidl is de Deen Jesper Hojer, die voorheen ook aan het hoofd stond van Lidl Belgium en ook al verantwoordelijk was voor ‘international purchasing’ bij Lidl. Hij werkt alles samen al meer dan tien jaar voor het Duitse Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.