Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl | RetailDetail

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel stapt op als CEO van Lidl

Sven Seidel heeft aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang opstapt als CEO van Lidl Hij stond drie jaar aan het hoofd van de Duitse discounter, maar verlaat nu in onderling overleg zijn positie.

Voormalig hoofd Lidl België nu CEO

Seidel nam in 2014 de fakkel over van Karl-Heinz Holland en zorgde ervoor dat het management binnen het bedrijf meer gestroomlijnd geraakte, terwijl onder zijn hoede Lidl ook zijn eerste stappen in de Verenigde Staten zette. Hij verlaat nu het bedrijf vanwege onenigheden rond de strategie van de discounter. Vorige maand waren er al geruchten dat Klaus Gehrig, die aan het hoofd staat van moederbedrijf Schwarz Group, het niet meer zag zitten met Seidel.

 

De nieuwe CEO van Lidl is de Deen Jesper Hojer, die voorheen ook aan het hoofd stond van Lidl Belgium en ook al verantwoordelijk was voor ‘international purchasing’ bij Lidl. Hij werkt alles samen al meer dan tien jaar voor het Duitse Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top