Système U vervoegt alliantie CORE | RetailDetail

Système U vervoegt alliantie CORE

Système U vervoegt alliantie CORE

De Franse retailgroep Système U zal lid worden van de strategische alliantie CORE. Die heeft zijn hoofdzetel in Brussel en heeft als leden momenteel onder andere de Colruyt Group en de Rewe Group.

Samen 106 miljard euro omzet

Naast het Belgische Colruyt en het Duitse Rewe behoren ook het Italiaanse Conad en de Zwitserse Coop Group tot dezelfde alliantie. Vanaf 1 januari 2015 zal ook Système U de groep vervoegen en verlaat daarvoor de Europese aankooporganisatie AMS.

 

"We zijn tevreden dat Système U een nieuwe partner wordt in onze alliantie", vertelt Gianluigi Ferrari, general manager van CORE. "Zo versterken we ons Europese partnership en zullen we onze samenwerking nog kunnen verdiepen." CORE is ontstaan uit voormalige leden van Coopernic, die de organisatie verlieten na meningsverschillen met het Franse Leclerc.

 

De vier leden van CORE hadden in 2013 samen een omzet van 106 miljard euro. Inclusief Système U zullen ze actief zijn in 18 Europese landen en meer dan 23.000 winkels hebben. Doel van de alliantie is vooral dat de retailgroepen samen betere prijzen kunnen afdwingen bij hun inkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.