Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden
Takeaway.com

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.

Sterk eerste kwartaal

Het Nederlandse Takeaway boekte tijdens het eerste kwartaal van het jaar uitstekende resultaten: met 31% meer bestellingen dan tijdens het vierde kwartaal van 2017 groeit het bedrijf in alle landen waar het actief is. In thuisland Nederland lag de groei het laagst: daar noteerde Takeaway een toename met 23% van het aantal thuisleveringen.

 

De belangrijkste groei is die op de Duitse markt, waar Takeaway moet concurreren met sterkhouders als Lieferheld en Pizza.de, beide eigendom van Delivery Hero. “De sterke groei van het globaal aantal bestellingen danken we in grote mate aan onze betere marktpositie in Duitsland,” zegt Takeaway-ceo Jitse Groen: “Met 32% meer bestellingen dan in dezelfde periode vorig jaar doen we het ook hier erg goed.” 

 

Over België maakt het bedrijf geen aparte cijfers bekend, maar als een van de ‘andere’ markten waarop Takeaway een leiderspositie inneemt (40% meer bestellingen), is ook hier onmiskenbaar sprake van een sterke groei. De online leveringsmarktplaats van maaltijden is vandaag actief in tien landen, waaronder sinds kort ook Bulgarije en Roemenië, en verwerkte in 2017 voor 1,3 miljard euro aan bestellingen, samen goed voor een omzet van 166 miljoen euro. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.