Takeaway.com blijft fors groeien | RetailDetail

Takeaway.com blijft fors groeien

Takeaway.com blijft fors groeien
Shutterstock

Maaltijdbezorger Takeaway.com is ook in het derde kwartaal van zijn boekjaar fors gegroeid. In die periode nam het bedrijf maar liefst 40% meer bestellingen op; over de drie kwartalen heen was dat zelfs 42%.

Marktaandeel vergroot

In het derde kwartaal kreeg Takeaway.com 17 miljoen bestellingen binnen. Nederland is zo nog steeds veruit de grootste markt voor het bedrijf: iets meer dan zeven miljoen bestellingen werden in het thuisland geplaatst, goed voor een groei van 34%. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 39%, terwijl alle andere markten samen een sprong maakten van 55%. Zo bleef tevens in België de groei zeer groot.

 

“We hebben ons marktaandeel in onze belangrijkste markten sterk uitgebreid en we verwachten dat ons steeds groeiend netwerk het verschil met onze concurrentie steeds groter zal maken”, aldus CEO Jitse Groen. Dankzij de groei in Nederland, de meest winstgevende markt voor Takeaway.com, wist het bedrijf de verliezen verder te drukken, al werden er geen exacte cijfers vrijgegeven.

 

Takeaway.com zal in het vierde kwartaal wel verder blijven investeren in marketing, voornamelijk buiten Nederland. De bezorger is al veruit de grootste in Duitsland, maar moet het marktaandeel er nog verder opdrijven om ook winstgevend te worden. Daarnaast zal de commissie vanaf 1 januari worden verhoogd op de belangrijkste markten, wat voor 5% extra omzet moet zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.