Takeaway.com blijft fors groeien | RetailDetail

Takeaway.com blijft fors groeien

Takeaway.com blijft fors groeien
Shutterstock

Maaltijdbezorger Takeaway.com is ook in het derde kwartaal van zijn boekjaar fors gegroeid. In die periode nam het bedrijf maar liefst 40% meer bestellingen op; over de drie kwartalen heen was dat zelfs 42%.

Marktaandeel vergroot

In het derde kwartaal kreeg Takeaway.com 17 miljoen bestellingen binnen. Nederland is zo nog steeds veruit de grootste markt voor het bedrijf: iets meer dan zeven miljoen bestellingen werden in het thuisland geplaatst, goed voor een groei van 34%. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 39%, terwijl alle andere markten samen een sprong maakten van 55%. Zo bleef tevens in België de groei zeer groot.

 

“We hebben ons marktaandeel in onze belangrijkste markten sterk uitgebreid en we verwachten dat ons steeds groeiend netwerk het verschil met onze concurrentie steeds groter zal maken”, aldus CEO Jitse Groen. Dankzij de groei in Nederland, de meest winstgevende markt voor Takeaway.com, wist het bedrijf de verliezen verder te drukken, al werden er geen exacte cijfers vrijgegeven.

 

Takeaway.com zal in het vierde kwartaal wel verder blijven investeren in marketing, voornamelijk buiten Nederland. De bezorger is al veruit de grootste in Duitsland, maar moet het marktaandeel er nog verder opdrijven om ook winstgevend te worden. Daarnaast zal de commissie vanaf 1 januari worden verhoogd op de belangrijkste markten, wat voor 5% extra omzet moet zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.