Takeaway.com neemt Just Eat over

Takeaway.com neemt Just Eat over

Het Nederlandse Takeaway.com, dat in België door het leven gaat als Pizza.be, heeft de activiteiten van Just Eat in België en Nederland overgenomen. Het telt daarvoor een bedrag van 22,5 miljoen euro neer.

 

Marktaandeel uitbreiden

Met de overname wil Takeaway.com zijn marktaandeel verder uitbreiden en wordt het platform bovendien uitgebreid met een groter aantal restaurants. “Klanten krijgen nu een grotere keuze aan restaurants en die laatste hebben dan weer toegang tot een groter publiek voor hun maaltijden”, staat in het persbericht.

 

Maandelijks zullen de twee bedrijven in Nederland en België samen goed zijn voor 2 miljoen bestellingen. Tachtig procent van de overnamesom wordt meteen uitbetaald. Takeaway.com zal pas met de overige twintig procent over de brug komen als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

 

Just Eat heeft besloten om de Belgische en Nederlandse activiteiten van de hand te doen, omdat het er geen marktleider is. Volgens het bedrijf is dat noodzakelijk in een sterk competitieve markt. Het gaat zich nu concentreren op 12 andere markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top