Takeaway.com neemt Just Eat over

Takeaway.com neemt Just Eat over

Takeaway.com neemt Just Eat over

Het Nederlandse Takeaway.com, dat in België door het leven gaat als Pizza.be, heeft de activiteiten van Just Eat in België en Nederland overgenomen. Het telt daarvoor een bedrag van 22,5 miljoen euro neer.

 

Marktaandeel uitbreiden

Met de overname wil Takeaway.com zijn marktaandeel verder uitbreiden en wordt het platform bovendien uitgebreid met een groter aantal restaurants. “Klanten krijgen nu een grotere keuze aan restaurants en die laatste hebben dan weer toegang tot een groter publiek voor hun maaltijden”, staat in het persbericht.

 

Maandelijks zullen de twee bedrijven in Nederland en België samen goed zijn voor 2 miljoen bestellingen. Tachtig procent van de overnamesom wordt meteen uitbetaald. Takeaway.com zal pas met de overige twintig procent over de brug komen als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

 

Just Eat heeft besloten om de Belgische en Nederlandse activiteiten van de hand te doen, omdat het er geen marktleider is. Volgens het bedrijf is dat noodzakelijk in een sterk competitieve markt. Het gaat zich nu concentreren op 12 andere markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.