Tanger Markt zet in op verder groeien

Tanger Markt zet in op verder groeien

Tanger Markt zet in op verder groeien: eind deze maand opent de multiculturele formule haar negende supermarkt in Eindhoven. Binnen enkele maanden volgt de opening van de tiende winkel in Amsterdam en later dit jaar start Tanger Markt in Utrecht.

Etnisch assortiment met directe import

De formule brengt een assortiment etnische producten met directe import uit onder andere Marokko, Turkije, Suriname en Azië. De laatste opening dateert van juni vorig jaar: toen startte de multiculturele supermarkt zijn achtste winkel in winkelcentrum De Stede in Den Haag.

 

Tanger Markt werd opgericht als multiculturele supermarkt voor de allochtone consument, maar wekt ook steeds meer de interesse van de Nederlandse en Belgische klant. De formule brengt een veelzijdig assortiment, scherpe prijzen op discountniveau en profiteert van de groeiende populariteit van wereldkeukens.

 

De doelstelling van het concept is om binnen vijf jaar in alle grote steden in Nederland en België een vestiging te openen. Tanger Markt heeft momenteel reeds winkels in Almere, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam (3), Zaandam  en Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top