Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express | RetailDetail

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express
Shutterstock

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

240 vierkante meter

De winkel in Mol-Rauw heeft een oppervlakte van 240 m² en heeft net als alle andere Express-winkels een bassisassortiment voor dagelijkse boodschappen. Daarnaast is er ook een fruitpers te vinden en wordt er gebraden kip aan het spit gekocht. De winkel is verdeeld in ‘consumptiemomenten’, zodat alles eenvoudig te vinden is voor de klant. Zo is er een volledige afdeling voor het ontbijt, maar ook voor tussendoortjes en desserts. Daarnaast zijn er ook voldoende kant-en-klaarmaaltijden, met de nodige aandacht voor gezonde voeding.

 

Carrefour sloot in januari van dit jaar een overeenkomst met Tecno, dat vooral in de Kempen winkels heeft, rond de overname van negen buurtsupermarkten. Die worden allemaal franchisezaken onder de vlag van Carrefour Express en zullen de komende maanden allemaal omgevormd worden naar het Franse concept. Het is nog niet helemaal bekend welke negen vestigingen van Tecno worden omgevormd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.