Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco, de grootste supermarktketen van Groot-Brittannië, heeft in het afgelopen kwartaal de onderliggende omzet in zijn Britse winkels verder zien stijgen.

Twee op een rij

De omzet in Britse winkels die minstens een jaar open zijn, steeg in het eerste kwartaal (tot 28 mei), met 0,3%. Dat blijkt uit een trading update die de Britse distributeur publiceerde. Analisten hadden in doorsnee op een toename met 0,2% gerekend. Het is voor het eerst in vijf jaar dat de vergelijkbare omzet van Tesco in zijn thuismarkt twee kwartalen na elkaar toeneemt, zo onderstreepte topman Dave Lewis. In het laatste kwartaal van vorig boekjaar bedroeg de groei 0,9%.

 

Internationaal zag Tesco zijn omzet met 3% toenemen, nog altijd op basis van een gelijk aantal vestigingen: Europa ging er 2,8% op vooruit, Azië 3,3%.

 

De Britse nummer één liet ook nog weten dat het een akkoord heeft bereikt over de verkoop van de ambachtelijke koffieshopketen Harris + Hoole aan Caffe Nero. Over de deal werden geen financiële details bekendgemaakt.