Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco bevestigt op Britse thuismarkt

Tesco, de grootste supermarktketen van Groot-Brittannië, heeft in het afgelopen kwartaal de onderliggende omzet in zijn Britse winkels verder zien stijgen.

Twee op een rij

De omzet in Britse winkels die minstens een jaar open zijn, steeg in het eerste kwartaal (tot 28 mei), met 0,3%. Dat blijkt uit een trading update die de Britse distributeur publiceerde. Analisten hadden in doorsnee op een toename met 0,2% gerekend. Het is voor het eerst in vijf jaar dat de vergelijkbare omzet van Tesco in zijn thuismarkt twee kwartalen na elkaar toeneemt, zo onderstreepte topman Dave Lewis. In het laatste kwartaal van vorig boekjaar bedroeg de groei 0,9%.

 

Internationaal zag Tesco zijn omzet met 3% toenemen, nog altijd op basis van een gelijk aantal vestigingen: Europa ging er 2,8% op vooruit, Azië 3,3%.

 

De Britse nummer één liet ook nog weten dat het een akkoord heeft bereikt over de verkoop van de ambachtelijke koffieshopketen Harris + Hoole aan Caffe Nero. Over de deal werden geen financiële details bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frites Atelier van Sergio Herman wordt internationale keten

24/01/2018

De luxueuze frituren Frites Atelier van topkok Sergio Herman blijken een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De chef-kok wil zelfs naar steden als Barcelona en Berlijn.

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot

23/01/2018

Een vestiging van de Britse keten Margiotta in Edinburgh heeft na amper een week besloten om een experiment met een Pepper-robot stop te zetten. Klanten zouden de robot verwarrend hebben gevonden.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Back to top