Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren | RetailDetail

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren
Shutterstock

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

99 procent van de huishoudens

Momenteel worden boodschappen enkel in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk nog dezelfde dag aan huis geleverd. Nu moet die service echter beschikbaar worden voor 99 procent van alle huishoudens. Volgens Tesco heeft het zo de grootste reikwijdte van alle retailers in het Verenigd Koninkrijk.

 

Om een bestelling nog dezelfde dag aan huis te krijgen, moet die voor 13u geplaatst worden, waarna ze vanaf 19u mag verwacht worden. De prijs voor de levering varieert van 3 tot 8 pond.

 

Tesco blijft zo verder inzetten op de online verkoop. Onlangs werd het aantal supermarkten waar bestellingen nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald, uitgebreid naar 300. In het centrum van Londen is er zelfs ‘one-hour delivery’.

 

Strijd met Amazon en discounters

De supermarktketen wil zo duidelijk volop de strijd aangaan met Amazon, dat ook in het Verenigd Koninkrijk al Amazon Fresh lanceerde en gelijkaardige leveropties aanbiedt. Binnen de supermarktsector groeit dan ook steeds meer de vrees dat de Amerikaanse gigant aan de haal zal gaan met een flink stuk van het marktaandeel van de vier grootste ketens, dat al stevig onder druk staat door de opmars van discounters Aldi en Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.