Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren
Shutterstock

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

99 procent van de huishoudens

Momenteel worden boodschappen enkel in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk nog dezelfde dag aan huis geleverd. Nu moet die service echter beschikbaar worden voor 99 procent van alle huishoudens. Volgens Tesco heeft het zo de grootste reikwijdte van alle retailers in het Verenigd Koninkrijk.

 

Om een bestelling nog dezelfde dag aan huis te krijgen, moet die voor 13u geplaatst worden, waarna ze vanaf 19u mag verwacht worden. De prijs voor de levering varieert van 3 tot 8 pond.

 

Tesco blijft zo verder inzetten op de online verkoop. Onlangs werd het aantal supermarkten waar bestellingen nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald, uitgebreid naar 300. In het centrum van Londen is er zelfs ‘one-hour delivery’.

 

Strijd met Amazon en discounters

De supermarktketen wil zo duidelijk volop de strijd aangaan met Amazon, dat ook in het Verenigd Koninkrijk al Amazon Fresh lanceerde en gelijkaardige leveropties aanbiedt. Binnen de supermarktsector groeit dan ook steeds meer de vrees dat de Amerikaanse gigant aan de haal zal gaan met een flink stuk van het marktaandeel van de vier grootste ketens, dat al stevig onder druk staat door de opmars van discounters Aldi en Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Back to top