Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren
Shutterstock

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

99 procent van de huishoudens

Momenteel worden boodschappen enkel in Londen en het zuidoosten van het Verenigd Koninkrijk nog dezelfde dag aan huis geleverd. Nu moet die service echter beschikbaar worden voor 99 procent van alle huishoudens. Volgens Tesco heeft het zo de grootste reikwijdte van alle retailers in het Verenigd Koninkrijk.

 

Om een bestelling nog dezelfde dag aan huis te krijgen, moet die voor 13u geplaatst worden, waarna ze vanaf 19u mag verwacht worden. De prijs voor de levering varieert van 3 tot 8 pond.

 

Tesco blijft zo verder inzetten op de online verkoop. Onlangs werd het aantal supermarkten waar bestellingen nog dezelfde dag kunnen worden opgehaald, uitgebreid naar 300. In het centrum van Londen is er zelfs ‘one-hour delivery’.

 

Strijd met Amazon en discounters

De supermarktketen wil zo duidelijk volop de strijd aangaan met Amazon, dat ook in het Verenigd Koninkrijk al Amazon Fresh lanceerde en gelijkaardige leveropties aanbiedt. Binnen de supermarktsector groeit dan ook steeds meer de vrees dat de Amerikaanse gigant aan de haal zal gaan met een flink stuk van het marktaandeel van de vier grootste ketens, dat al stevig onder druk staat door de opmars van discounters Aldi en Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top