Tesco schrapt meer dan 2.000 banen

Tesco schrapt meer dan 2.000 banen
Shutterstock

Het Britse Tesco heeft aangekondigd dat het ongeveer 2.300 banen gaat schrappen. 1.200 jobs verdwijnen op het hoofdkantoor, terwijl er 1.100 banen sneuvelen bij de klantendienst.

Werking vereenvoudigen

De banen die verdwijnen op het hoofdkantoor zijn het gevolg van een herstructurering die de werking van het bedrijf eenvoudiger moet maken. “Dit is een belangrijke volgende stap om de ommekeer van het bedrijf verder te zetten”, zegt een woordvoerder van de Britse supermarktketen.

 

Vorige week kondigde het bedrijf ook al aan dat de klantendienst in het Welshe Cardiff de deuren gaat sluiten. Daar verdwijnen daardoor nog eens 1.100 banen.

 

Tesco blijft dus in de kosten snijden, nadat het in het vorige boekjaar voor de eerste keer in zeven jaar in het Verenigd Koninkrijk een kleine omzetgroei wist te halen. Die groei zegt het zelf te danken te hebben aan de introductie van zeven nieuwe huismerken, maar er wordt dus ook flink bespaard.

 

“We staan verder dan we op dit moment verwacht hadden, omdat we goed vooruitgang hebben geboekt op de zes strategische pijlers die we in oktober bekend hebben gemaakt. We zijn er van overtuigd dat we ook dit jaar verder kunnen bouwen op deze sterke prestatie, om zo vooruitgang te boeken op vlak van onze ambities op middellange termijn”, zei CEO David Lewis in een reactie op die cijfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top