Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés | RetailDetail

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Het Britse Tesco is een deal aan het uitwerken met het Spaanse El Corte Inglés om typisch Britse producten in de Spaanse winkels te verkopen. Langs de andere kant maken Spaanse producten dan weer de overstap naar Tesco.

Uitbreiding pilootproject

Tesco verkoopt momenteel al producten aan ketens in meer dan twintig landen en daar komt binnenkort dus het Spaanse El Corte Inglés bij. Die keten zal typische producten als thee, koekjes en bepaalde ontbijtgranen in zijn winkels gaan verkopen. Tesco zal instaan voor het aanleveren van die producten.

 

De Britten van hun kant zullen een pilootproject waarbij typisch Spaanse producten van El Corte Inglés in Tesco-winkels worden verkocht, verder uitbreiden. Momenteel zijn die enkel te vinden in vijf filialen in Londen, maar ook steden als Cambridge, Edinburgh en Brighton mogen binnenkort de producten in de winkels verwachten.

 

“We zoeken altijd naar manieren om onze klanten nieuwe en opwindende producten aan te bieden als deel van ons assortiment. Momenteel testen we al de producten van El Corte Inglés in een beperkt aantal winkels en we kijken uit naar de reacties van de klant”, aldus een woordvoerder van Tesco aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.