Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Tesco wil uitbreiden naar Spanje dankzij El Corte Inglés

Het Britse Tesco is een deal aan het uitwerken met het Spaanse El Corte Inglés om typisch Britse producten in de Spaanse winkels te verkopen. Langs de andere kant maken Spaanse producten dan weer de overstap naar Tesco.

Uitbreiding pilootproject

Tesco verkoopt momenteel al producten aan ketens in meer dan twintig landen en daar komt binnenkort dus het Spaanse El Corte Inglés bij. Die keten zal typische producten als thee, koekjes en bepaalde ontbijtgranen in zijn winkels gaan verkopen. Tesco zal instaan voor het aanleveren van die producten.

 

De Britten van hun kant zullen een pilootproject waarbij typisch Spaanse producten van El Corte Inglés in Tesco-winkels worden verkocht, verder uitbreiden. Momenteel zijn die enkel te vinden in vijf filialen in Londen, maar ook steden als Cambridge, Edinburgh en Brighton mogen binnenkort de producten in de winkels verwachten.

 

“We zoeken altijd naar manieren om onze klanten nieuwe en opwindende producten aan te bieden als deel van ons assortiment. Momenteel testen we al de producten van El Corte Inglés in een beperkt aantal winkels en we kijken uit naar de reacties van de klant”, aldus een woordvoerder van Tesco aan The Guardian.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top