Texas Coffee komt enkele maanden na opstart al met vervolg | RetailDetail

Texas Coffee wil België veroveren met Amerikaanse koffiesfeer

Texas Coffee wil België veroveren met Amerikaanse koffiesfeer
Texas Coffee

Slechts drie maanden na de opening van de eerste vestiging in Antwerpen, opent volgend weekend al een tweede filiaal van Texas Coffee. Daar mag het niet bij blijven: de keten wil uitbreiden naar élke Belgische stad.

Tegengewicht voor gezonde bars

Oprichters Cheeru Mampaey en Alexander Provoost kiezen met koffie- en ontbijtzaak Texas Coffee voor de Amerikaanse stijl. De hele dag door zijn er dan ook heel wat (ontbijt)gerechten te vinden die je ook in de typische Amerikaanse ‘diner’ zal tegenkomen. Het verkoopt ook milkshakes met verrassende toppings en de sterkste koffie ter wereld. “In Antwerpen opent de ene healthy bar na de andere. Wij willen hiervoor een tegengewicht vormen”, aldus Mampaey.

 

Voor het interieur van de vestiging in de Volksstraat in Antwerpen wordt al samengewerkt met interieurzaak Rodenrijk 18, dat elke zes weken een volledig nieuwe inrichting levert. “Die samenwerking loopt zo goed dat een vestiging in de meubelzaak niet kon achterblijven”, zegt Mampaey aan Made in Kempen. 

 

Met de opening van de tweede zaak zijn de groeiambities van de eigenaars nog niet vervuld. “We krijgen van overal voorstellen om een Texas Coffee te openen en ja, we hebben ambitie”, bekent het koppel. “Tegen eind volgend jaar willen we graag 4 of 5 vestigingen in België, op termijn zelfs in elke Belgische stad. En tegelijk kijken we naar Nederland.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.