TGI Fridays is onderweg naar België

TGI Fridays is onderweg naar België

De Amerikaanse restaurantketen TGI Fridays komt naar ons land en heeft adviesbureau Francorp gemandateerd om een ‘country partner’ te zoeken, die in ons land enkele restaurants op franchisebasis wil exploiteren.

Casual dining op zijn Amerikaans

TGI Fridays ‑ een verwijzing naar de uitspraak ‘Thank God it’s Friday’ - startte in 1965 in New York en telt intussen al meer dan 900 restaurants over alle continenten. De keten is eigendom van investeringsfondsen Sentinel Capital Partners en TriArtisan Capital Partners, die de groep in mei 2014 overnamen van Carlson Companies.

 

De keten staat voor casual dining op zijn Amerikaans: de restaurants serveren Amerikaanse klassiekers in combinatie met innovatieve smaken, bereid met dagverse ingrediënten. Gehaaste gasten kunnen ook gewoon even binnenwippen voor een cocktail of een biertje aan de typische centrale bar.

 

Volgens de collega’s van Franchising.be heeft TGI Fridays het gespecialiseerde adviesbureau Francorp de opdracht gegeven een ‘country partner’ te zoeken om in ons land meerdere restaurants te exploiteren op franchisebasis. Hoeveel vestigingen de Amerikanen op het oog hebben, laat staan waar, is vooralsnog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top