TGI Fridays is onderweg naar België | RetailDetail

TGI Fridays is onderweg naar België

TGI Fridays is onderweg naar België

De Amerikaanse restaurantketen TGI Fridays komt naar ons land en heeft adviesbureau Francorp gemandateerd om een ‘country partner’ te zoeken, die in ons land enkele restaurants op franchisebasis wil exploiteren.

Casual dining op zijn Amerikaans

TGI Fridays ‑ een verwijzing naar de uitspraak ‘Thank God it’s Friday’ - startte in 1965 in New York en telt intussen al meer dan 900 restaurants over alle continenten. De keten is eigendom van investeringsfondsen Sentinel Capital Partners en TriArtisan Capital Partners, die de groep in mei 2014 overnamen van Carlson Companies.

 

De keten staat voor casual dining op zijn Amerikaans: de restaurants serveren Amerikaanse klassiekers in combinatie met innovatieve smaken, bereid met dagverse ingrediënten. Gehaaste gasten kunnen ook gewoon even binnenwippen voor een cocktail of een biertje aan de typische centrale bar.

 

Volgens de collega’s van Franchising.be heeft TGI Fridays het gespecialiseerde adviesbureau Francorp de opdracht gegeven een ‘country partner’ te zoeken om in ons land meerdere restaurants te exploiteren op franchisebasis. Hoeveel vestigingen de Amerikanen op het oog hebben, laat staan waar, is vooralsnog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.