Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever
Facebook

Unilever heeft het Britse theebedrijf Pukka Herbs overgenomen. Daarmee breidt het zijn assortiment thee nog verder uit, want het Brits-Nederlandse bedrijf is al eigenaar van merken als Lipton en PG Tips.

Groeiende sector

Met Pukka Herbs krijgt het nu wel een exclusiever assortiment in handen, want de aanwinst produceert voornamelijk kruiden- en fruitthee. Het is geen verrassing dat Unilever net in die sector investeert, want in tegenstelling tot de traditionele thee is dat een markt die nog sterk groeit. Momenteel zou de sector al ongeveer 1,6 miljard euro waard zijn. Pukka Herbs heeft een omzet van meer dan 30 miljoen euro en groeit volgens Unilever jaarlijks met ongeveer 30%. In het Verenigd Koninkrijk heeft het een marktaandeel van 20% in de sector fruit- en kruidthee.

 

Het bedrijf, in 2001 opgericht door Sebastian Pole en consultant Tim Westwell, hecht veel belang aan duurzaamheid. Dat is volgens de oprichters, naast schaalvergroting, de belangrijkste reden dat er werd gekozen voor Unilever. “Het is een leider in sociale en ecologische veranderingen en het omarmt volledig de waarden van Pukka”, zegt Pole. “Pukka blijft 100 procent organisch en een voorvechter van fair trade. Het blijft ook 1 procent van de omzet schenken aan milieubewuste goede doelen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top