Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever | RetailDetail

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever
Facebook

Unilever heeft het Britse theebedrijf Pukka Herbs overgenomen. Daarmee breidt het zijn assortiment thee nog verder uit, want het Brits-Nederlandse bedrijf is al eigenaar van merken als Lipton en PG Tips.

Groeiende sector

Met Pukka Herbs krijgt het nu wel een exclusiever assortiment in handen, want de aanwinst produceert voornamelijk kruiden- en fruitthee. Het is geen verrassing dat Unilever net in die sector investeert, want in tegenstelling tot de traditionele thee is dat een markt die nog sterk groeit. Momenteel zou de sector al ongeveer 1,6 miljard euro waard zijn. Pukka Herbs heeft een omzet van meer dan 30 miljoen euro en groeit volgens Unilever jaarlijks met ongeveer 30%. In het Verenigd Koninkrijk heeft het een marktaandeel van 20% in de sector fruit- en kruidthee.

 

Het bedrijf, in 2001 opgericht door Sebastian Pole en consultant Tim Westwell, hecht veel belang aan duurzaamheid. Dat is volgens de oprichters, naast schaalvergroting, de belangrijkste reden dat er werd gekozen voor Unilever. “Het is een leider in sociale en ecologische veranderingen en het omarmt volledig de waarden van Pukka”, zegt Pole. “Pukka blijft 100 procent organisch en een voorvechter van fair trade. Het blijft ook 1 procent van de omzet schenken aan milieubewuste goede doelen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.