Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever | RetailDetail

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever
Facebook

Unilever heeft het Britse theebedrijf Pukka Herbs overgenomen. Daarmee breidt het zijn assortiment thee nog verder uit, want het Brits-Nederlandse bedrijf is al eigenaar van merken als Lipton en PG Tips.

Groeiende sector

Met Pukka Herbs krijgt het nu wel een exclusiever assortiment in handen, want de aanwinst produceert voornamelijk kruiden- en fruitthee. Het is geen verrassing dat Unilever net in die sector investeert, want in tegenstelling tot de traditionele thee is dat een markt die nog sterk groeit. Momenteel zou de sector al ongeveer 1,6 miljard euro waard zijn. Pukka Herbs heeft een omzet van meer dan 30 miljoen euro en groeit volgens Unilever jaarlijks met ongeveer 30%. In het Verenigd Koninkrijk heeft het een marktaandeel van 20% in de sector fruit- en kruidthee.

 

Het bedrijf, in 2001 opgericht door Sebastian Pole en consultant Tim Westwell, hecht veel belang aan duurzaamheid. Dat is volgens de oprichters, naast schaalvergroting, de belangrijkste reden dat er werd gekozen voor Unilever. “Het is een leider in sociale en ecologische veranderingen en het omarmt volledig de waarden van Pukka”, zegt Pole. “Pukka blijft 100 procent organisch en een voorvechter van fair trade. Het blijft ook 1 procent van de omzet schenken aan milieubewuste goede doelen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.