Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna | RetailDetail

Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

Themapark rond Italiaanse voeding geopend in Bologna

In het Italiaanse Bologna is een waar paradijs geopend voor liefhebbers van de Italiaanse keuken. Eataly World is een themapark waar alles draait rond Italiaanse pasta, wijn, pizza en meer van dat lekkers.

100.000 m² foodplezier

Eataly World is voor iedereen gratis toegankelijk en is eigenlijk een uit de kluiten gewassen markt waar alles rond Italiaanse voeding draait. Op 100.000 m² groepeert het park meer dan 45 trattorias te vinden, restaurants met Michelinsterren, bistro’s, kiosken voor een snelle hap en meerdere bars. Omdat het park zo groot is, zijn er zelfs speciale fietsen beschikbaar, inclusief manden om alle aankopen in te vervoeren.

 

Bezoekers kunnen er niet enkel lekker eten, ze kunnen er ook veel leren over die voeding. Verschillende boerderijen en producenten geven er meer uitleg over hun producten en er worden ook workshops gegeven, om bijvoorbeeld zelf pasta te leren maken.

 

Kinderen kunnen zich dan weer vergapen aan de meer dan 200 dieren die op het domein te vinden zijn. Er worden ook exclusieve ervaringen aangeboden, waarbij bezoekers bijvoorbeeld mee op zoek kunnen gaan naar truffels op het domein zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.