Thuisbezorgd.nl gaat zelf maaltijden bezorgen

Thuisbezorgd.nl gaat zelf maaltijden bezorgen
Shutterstock

Thuisbezorgd.nl gaat zelf maaltijden bezorgen in Amsterdam en Den Haag. De bestelsite voor bezorgrestaurants nam hiervoor de Amsterdamse startup Tante Bep over. De eigen bezorgdienst loopt sinds januari met de overname van Food Express ook in acht Duitse steden.

Meer restaurants aan zich binden

Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Takeaway.com, gaat voortaan onder eigen vlag voor de restaurants van Tante Bep bezorgen. Dit bedrijf levert maaltijden van restaurants in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

 

De maaltijdenleveraar verwacht met de eigen dienst meer ‘normale restaurants’ aan zich te binden, naast de ruim 6.000 bezorgrestaurants van afhaalmaaltijden. Omdat nagegenoeg alle restaurants op Thuisbezorgd.nl eigen bezorgers in dienst hebben, gaat Thuisbezorgd.nl wel niet direct voor alle 6.000 restaurants bezorgen. De eigen dienst is vooral gericht op nieuw aanbod.

 

Proef met Home Dining-dinerbezorging

Thuisbezorgd.nl onderzocht de markt rond de thuisbezorging van restaurantmaaltijden vorig jaar al samen met Local Express van Post NL, toen in een test met Home Dining-dinerbezorging voor restaurants. De bezorgservice, waarbij beide partijen samenwerkten met zes duurdere restaurants in Amsterdam-Zuid, was een proef om maaltijden van kwaliteitsrestaurants aan te bieden en klanten thuis luxueus te laten dineren. Deze proef werd echter enige tijd geleden stopgezet.

 

Moederbedrijf Takeaway.com, opgericht door Jitse Groen, kocht in januari ook nog het Duitse bedrijf Food Express om in Duitsland zelf te gaan bezorgen. De eigen scooters rijden nu in acht grote Duitse steden, meer bepaald in Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Keulen, München en Stuttgart.

 

Takeaway.com wil naar de beurs

Takeaway.com wil dit jaar bovendien naar de beurs. Het bedrijf werkt aan een beursgang van 1,1 miljard euro, melden anonieme bronnen. Oprichter Jitse Groen haalde eerder al geld op voor de uitbreiding van zijn bedrijf: in 2012 was dit 13 miljoen euro en in 2014 nog eens 73 miljoen euro. De beursgang, die dit jaar moet plaatsvinden, moet het bedrijf op ruim 1 miljard euro waarderen.

 

Takeaway.com is actief in tien landen, waaronder Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Vietnam. De dienst is samen met Delivery Hero en het Britse Just Eat Europa's grootste speler op het gebied van bezorgdiensten van voedsel en snacks. De drie krijgen overigens concurrentie, want ook Google wil gaan bezorgen. Er worden met Google Express proeven uitgevoerd in onder andere San Fransisco.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top