Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Tom Heidman nieuwe commissaris bij sauzenfabrikant Remia

Sauzenfabrikant Remia heeft Tom Heidman, voormalig topman bij supermarktketen C1000, aangesteld als nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Hij is sinds 1 juni aan de slag bij het bedrijf.

 

Veel ervaring

“Tom Heidman is een retail-man in hart en nieren”, aldus Karel de Rooij, Algemeen Directeur van Remia, over de aanstelling van Heidman. “Hij is een aanwinst voor ons bedrijf vanwege zijn extensieve kennis en ervaring op het gebied van detailhandel in Nederland.”

 

Tom Heidman heeft dan ook al heel wat jaren ervaring in de retailsector. In 1987 ging hij aan de slag bij Ahold, waar hij verschillende functies zou invullen, waaronder die van Algemeen Directeur Gall & Gall en Commercieel Directeur Albert Heijn. Tussen 2002 en 2009 was hij actief in non-food en fashionretail. In 2009 maakte hij dan de overstap naar C1000.

 

Bij C1000 was hij tot 2012 in dienst als Directievoorzitter, waarbij hij verantwoordelijk was voor de herpositionering van de keten. In die periode was hij ook commissaris bij Bol.com. Sinds de fusie van C1000 met Jumbo in 2012 is Heidman actief als zelfstandig organisatieadviseur, commissaris en investeerder. Zo is hij momenteel ook al commissaris bij Rituals, Vermaatgroep, The European Candy Group en Vion.

 

Remia is één van de bekendste sauzenmerken in Nederland. Het bedrijf telt meer dan 400 werknemers en exporteert ook naar meer dan 90 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top