Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen | RetailDetail

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Tom Smeets moet jenevermerk Smeets nieuw leven inblazen

Distillerie Bruggeman, die sinds 2011 eigenaar is van het Hasseltse jenevermerk Smeets, heeft reclamemaker Tom Smeets aangesteld om het jenevermerk nieuw leven in te blazen. De Hasselaar is zowaar een nazaat van de stichter van het merk.

Jenever hipper imago geven

Hij is immers de achterkleinzoon van Gerard Smeets, de man die in 1921 het gelijknamige jenevermerk oprichtte. Momenteel is Tom Smeets aan de slag in zijn eigen marketingbureau, dat zijn kantoren heeft in de omgebouwde Stokerij Smeets in de Hasseltse Raamstraat.

 

Hij krijgt nu de opdracht van de distillerie Bruggeman om Smeets te herlanceren als het ideale drankje voor bij het aperitief of als onderdeel van een cocktail. Zo wil het merk af van het verouderde imago van jenever als winterdrankje of een drank voor oudere personen. De nieuwe campagne wordt vanaf april uitgerold in Limburg.

 

De overname van Smeets door het Gentse Bruggeman betekende toen dat geen enkele van de grote Hasseltse jenevermerken nog in Limburgse handen was. De productie van Smeets vindt wel nog gewoon plaats in Hasselt: Hasseltse jenever is immers een erkend product door Europa en de productie moet daarom in de regio plaatsvinden, zoals dat ook het geval is bij champagne of Schotse whisky.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.