Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Het tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een eigen automaat ontwikkeld om kerstomaten in de winkel aan te bieden. Klanten hoeven enkel aan een hendel te trekken om de tomaten in een opvangbak te laten belanden.

 

Minder verspilling

De automaat werd bedacht om eenvoudig te kunnen voldoen aan de strenge eisen rond hygiëne. De kerstomaten zitten nu veilig opgeborgen, tot een klant aan de hendel trekt om zo zelf een zakje met kerstomaten te vullen. De automaten lijken een beetje op de kauwgombalautomaten, die vroeger overal te vinden waren.

 

Zelfbediening in winkels neemt steeds meer toe”, zegt Petra Veldeman van Stoffels Tomaten aan de Gazet van Antwerpen. “Het gebrek aan hygiëne voor groente en fruit stoorde ons wat. Kerstomaten vallen soms op de grond of klanten nemen het vast met hun handen in plaats van een schepje te gebruiken. In ons bedrijf hanteren we een strenge hygiëne, maar dat moet dan ook als het product in de winkel ligt."

 

"Verder viel het ons op dat er steeds meer automaten geplaatst worden. We willen met de automaat ook meegaan met de trend tegen te veel verpakkingen en verspilling van producten. Er kunnen dankzij onze machine geen tomaten meer op de grond vallen. De bijhorende zakjes zijn gemaakt van gerecycleerd papier.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top