Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Tomatenbedrijf Stoffels maakt eigen tomatenautomaat

Het tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een eigen automaat ontwikkeld om kerstomaten in de winkel aan te bieden. Klanten hoeven enkel aan een hendel te trekken om de tomaten in een opvangbak te laten belanden.

 

Minder verspilling

De automaat werd bedacht om eenvoudig te kunnen voldoen aan de strenge eisen rond hygiëne. De kerstomaten zitten nu veilig opgeborgen, tot een klant aan de hendel trekt om zo zelf een zakje met kerstomaten te vullen. De automaten lijken een beetje op de kauwgombalautomaten, die vroeger overal te vinden waren.

 

Zelfbediening in winkels neemt steeds meer toe”, zegt Petra Veldeman van Stoffels Tomaten aan de Gazet van Antwerpen. “Het gebrek aan hygiëne voor groente en fruit stoorde ons wat. Kerstomaten vallen soms op de grond of klanten nemen het vast met hun handen in plaats van een schepje te gebruiken. In ons bedrijf hanteren we een strenge hygiëne, maar dat moet dan ook als het product in de winkel ligt."

 

"Verder viel het ons op dat er steeds meer automaten geplaatst worden. We willen met de automaat ook meegaan met de trend tegen te veel verpakkingen en verspilling van producten. Er kunnen dankzij onze machine geen tomaten meer op de grond vallen. De bijhorende zakjes zijn gemaakt van gerecycleerd papier.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top