Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz | RetailDetail

Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz

Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz
Shutterstock

Holland Foodz gaat de productie en distributie van de chocolademelk van Tony’s Chocolonely voor zijn rekening nemen. De nieuwe samenwerking moet in de toekomst ook voor nieuwe smaken zorgen.

 

Nieuwe smaken en verpakkingen

De chocolademelk van Tony’s Chocolonely kwam in 2012 op de markt en is voorlopig nog maar in één smaak te vinden. Dat is best verrassend, aangezien het chocoladebedrijf met de regelmaat van de klok op de proppen komt met nieuwe en niet voor de hand liggende smaken voor zijn chocoladerepen. Door de samenwerking met Holland Foodz wil Tony’s Chocolonely zijn chocolademelk nu echter sneller laten groeien.

 

Holland Foodz, dat ook al een aantal zuivelproducten produceert voor de huismerken van Jumbo en Albert Heijn, nam begin vorig jaar ook de biologische zuivelproducent Vechtenaer over en ziet de samenwerking met Tony’s Chocolonely als een volgende stap binnen die strategie. “Met die overname hebben we de stap gezet naar biologische zuivel en kaas. Met de distributie van Tony’s Chocolademelk zetten we de volgende logische stap naar fairtrade zuivelproducten”, zegt directeur-eigenaar Jan Harm Spijkervet aan het FD.

 

Holland Foodz is vooral bekend als een producent van ambachtelijk snoep, maar de zuivelafdeling is volgens het bedrijf vijf keer groter dan de snoepafdeling.

 

Tony’s Chocolonely zag het voorbije boekjaar de omzet met 53% groeien en wil de komende vijf jaar telkens met nog eens minstens 50% groeien. Daarvoor richt het zijn blik naar het buitenland, waar het merk nog vrij onbekend is: 93% van de omzet wordt dan ook in Nederland gehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.