Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz | RetailDetail

Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz

Tony’s Chocolonely laat chocolademelk maken door Holland Foodz
Shutterstock

Holland Foodz gaat de productie en distributie van de chocolademelk van Tony’s Chocolonely voor zijn rekening nemen. De nieuwe samenwerking moet in de toekomst ook voor nieuwe smaken zorgen.

 

Nieuwe smaken en verpakkingen

De chocolademelk van Tony’s Chocolonely kwam in 2012 op de markt en is voorlopig nog maar in één smaak te vinden. Dat is best verrassend, aangezien het chocoladebedrijf met de regelmaat van de klok op de proppen komt met nieuwe en niet voor de hand liggende smaken voor zijn chocoladerepen. Door de samenwerking met Holland Foodz wil Tony’s Chocolonely zijn chocolademelk nu echter sneller laten groeien.

 

Holland Foodz, dat ook al een aantal zuivelproducten produceert voor de huismerken van Jumbo en Albert Heijn, nam begin vorig jaar ook de biologische zuivelproducent Vechtenaer over en ziet de samenwerking met Tony’s Chocolonely als een volgende stap binnen die strategie. “Met die overname hebben we de stap gezet naar biologische zuivel en kaas. Met de distributie van Tony’s Chocolademelk zetten we de volgende logische stap naar fairtrade zuivelproducten”, zegt directeur-eigenaar Jan Harm Spijkervet aan het FD.

 

Holland Foodz is vooral bekend als een producent van ambachtelijk snoep, maar de zuivelafdeling is volgens het bedrijf vijf keer groter dan de snoepafdeling.

 

Tony’s Chocolonely zag het voorbije boekjaar de omzet met 53% groeien en wil de komende vijf jaar telkens met nog eens minstens 50% groeien. Daarvoor richt het zijn blik naar het buitenland, waar het merk nog vrij onbekend is: 93% van de omzet wordt dan ook in Nederland gehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.