Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

 

Slaafvrije chocolade steekt Kanaal over

Het Britse assortiment van Tony's Chocolonely zal gebaseerd zijn op het bestaande portfolio van meer klassieke smaken, laat marketingtopman Pascal van Ham weten in een interview met The Grocer. Het merk staat vooral bekend om zijn melkchocolade met karamel en zeezout, maar brengt ook regelmatig nieuwe, meer experimentele smaakvarianten uit, zoals pure chocolade met sinaasappel en rozemarijn. 

 

Tony's Chocolonely werd in 2005 opgericht in Nederland om de uitbuiting van cacaoboeren tegen te gaan. Het merk gaat er prat op nog verder te gaan dan de fairtrade-normering. De blokjes van de chocoladerepen zijn ook ongelijk verdeeld, om op de ongelijkheid in de sector te wijzen.

 

Vorig boekjaar tekende de chocoladeproducent een omzet van 44,9 miljoen euro op, goed voor een stijging van liefst 53% ten opzichte van een jaar eerder. In Nederland zou Tony's Chocolonely vandaag een groter marktaandeel hebben dan chocoladereus Milka. Het merk is daarnaast ook actief in België, Zweden en de Verenigde Staten. De VS droeg vorig jaar 2,4 miljoen euro aan de omzet bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.