Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Tophalfjaar voor Lotus Bakeries

Dankzij de verdere internationale groei van zijn speculaas(pasta) en de bijdrage van de tak ‘natuurlijke tussendoortjes’ heeft Lotus Bakeries omzet en winst met dubbele cijfers zien groeien het voorbije halfjaar.

256,4 miljoen euro omzet

De koekjesbakker heeft in de eerste helft van dit jaar een omzet geboekt van 256,4 miljoen euro, een stijging met 31,1% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het recurrente bedrijfsresultaat klom met 49% tot 43,8 miljoen euro, de nettowinst ging 9,3 miljoen euro hoger (+43%) en bedraagt nu al 30,8 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf uit Lembeke vrijdag nabeurs bekendgemaakt.

 

Naast speculaas komt de groei er dankzij de 'natuurlijke tussendoortjes', waarin Lotus Bakeries actief is met de merken Nākd, Trek, BEAR en Urban Fruit. De omzet van die tak is in vergelijking met vorig jaar met ruim 25% intern gegroeid.

 

De resultaten van de eerste jaarhelft overtreffen ook mijn verwachtingen”, zegt CEO Jan Boone. “Ik ben vooral zeer trots dat we zo sterk blijven groeien met ons kernproduct, het ‘Lotus Biscoff koekje’ waarmee het voor mijn grootvader meer dan 80 jaar geleden begonnen is. We zijn met Lotus Biscoff al in zeer veel landen aanwezig, maar ik ben ervan overtuigd dat we met onze unieke smaak nog veel meer consumenten wereldwijd kunnen bekoren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.