Toplui Ahold en Nestlé gaan Consumer Goods Forum leiden

Toplui Ahold en Nestlé gaan Consumer Goods Forum leiden

De Nederlandse CEO Dick Boer van de distributiegroep Ahold en zijn Belgische collega Paul Bulcke van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé zijn beiden benoemd tot covoorzitter van het Consumer Goods Forum (CGF), het wereldwijde netwerk van producenten en retailers van consumentengoederen. Bij de organisatie zijn de toplui van 400 ondernemingen uit 70 landen aangesloten.

Kennisuitwisseling binnen de FMCG

Het Consumer Goods Forum werd in juni 2009 opgericht met als doel op hoog niveau kennis uit te wisselen over het domein van de consumentengoederen. De leden van de organisatie behalen een gezamenlijke omzet van 2.500 miljard euro en hebben samen zowat 10 miljoen mensen op hun loonlijst staan.


“Het is een eer om op een dergelijk hoog niveau bij de organisatie betrokken te zijn. Dat het CGF-ondernemingen ten bate van klanten kan samenbrengen, maakt het werk ervan relevant”, liet Boer na zijn benoeming optekenen. Het Consumer Goods Forum overlegt met instanties als de G20 en het Wereld Economisch Forum.


Amerika opgevolgd door Benelux

Dick Boer en Paul Bulcke volgen bij de organisatie Muhtar Kent, de topman van Coca-Cola,  en Gareth Ackerman, de voorzitter van Pick 'n' Pay, op.


Het CGF hield de voorbije dagen zijn jaarlijkse bijeenkomst. Deze keer gebeurde dat in Tokio rond het thema ‘De impact van Azië op de wereldwijde consumentenmarkt’. Meer dan 900 toplui uit de sector namen eraan deel.


De organisatie heeft haar hoofdzetel in Parijs, maar er zijn satellieten in Tokio en Washington. Op de ledenlijst prijken onder meer PepsiCo, Delhaize, Colgate, Johnson & Johnson, L’Oréal, Kellogg’s, Heineken, Henkel, P&G, IBM en SAP. (JVG)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top