Topman Albert Heijn België, Corné Mulders, naar concurrent | RetailDetail

Topman Albert Heijn België, Corné Mulders, naar concurrent

Topman Albert Heijn België, Corné Mulders, naar concurrent

Albert Heijn heeft Luc de Baets aangesteld als nieuwe directeur voor België Hij volgt Corné Mulders op, die het bedrijf verlaat voor Sligro Food Group.

Al tien jaar in dienst

De Baets (foto) is al sinds 2003 in dienst bij Albert Heijn en maakte al deel uit van het directieteam als vicepresident. De Zeeuw zal op 1 juni aantreden als general manager van Albert Heijn België en zal daarbij blijven rapporteren aan Wouter Kolk, die vicepresident van nieuwe markten en speciaalzaken is.

 

Corné Mulders zal de komende weken Luc de Baets nog inwerken en daarna zijn nieuwe functie opnemen bij Sligro Food Group. Hij volgt daar als directeur Max Pietersma op, die op pensioen is gegaan.

 

Albert Heijn heeft in België momenteel al twintig vestigingen, die wekelijks goed zijn voor meer dan 250.000 klanten. Tegen het einde van 2016 wil Albert Heijn vijftig Belgische winkels geopend hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.