Totaal vernieuwde Proxy Delhaize van Meeuwen heropend

Totaal vernieuwde Proxy Delhaize van Meeuwen heropend

Totaal vernieuwde Proxy Delhaize van Meeuwen heropend

Na een grondige facelift van bijna twee weken is de AD Delhaize van Meeuwen-Gruitrode heropend onder de Proxy-buurtwinkelvlag. Met uitbaatster Hanne Heyninck (26) komt meteen ook de derde generatie aan het roer.

“Buurtwinkel hoort in dorpscentrum thuis”

“Ik ben wat fier dat de buurtwinkel in het dorpscentrum blijft. De beste keuze: een buurtwinkel hoort in hartje Meeuwen thuis”, zegt franchisenemer Hanne Heynickx (26). De winkel oogt mooier en gezelliger en dankzij extra verkoopoppervlakte en talrijke aanpassingen kunnen de klanten vlotter door de verschillende rayons lopen en zo meer winkelcomfort ervaren.

 

“Met deze totaal vernieuwde franchisewinkel willen we Delhaize nog dichter bij onze klanten brengen", zegt de uitbaatster. "Om de klanten nog beter van dienst te zijn, hebben wij verse productreferenties aan ons assortiment toegevoegd. Ook werd de bakkerij in een nieuw kleedje gestoken en beschikt de winkel nu over een bedieningstoog met charcuterie, kaas en traiteurschotels. We bieden nu ook een groter assortiment glutenvrije producten aan.”

 

Om het familiale karakter van de zaak te onderstrepen, hangt in de nieuwe winkel een foto uit de jaren 1950: “Een hommage aan mijn ouders Jan en Elly en mijn grootouders en stichters van deze winkel Gra van Piere, zijn vrouw Philomene en oom Thies”, aldus (klein)dochter Hanne Heyninck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.