Turks foodconcept Simitçi Dünyasi opent eerste vestiging in Utrecht | RetailDetail

Turks foodconcept Simitçi Dünyasi opent eerste vestiging in Utrecht

Turks foodconcept Simitçi Dünyasi opent eerste vestiging in Utrecht

Het Turkse foodconcept Simitçi Dünyası opent op 1 april zijn eerste Nederlandse vestiging in Utrecht. Simitçı Dünyasi verkoopt met drie verschillende concepten maaltijden uit de moderne Turkse keuken.

Internationale expansie

De Turkse keten is echter niet van plan om het bij die ene Nederlandse vestiging te laten: “Europa is nu klaar voor onze Mediterrane formule, daarom openen we na Utrecht ook vrij snel vestigingen in Rotterdam, Almere en Amsterdam. Nederland is gekozen als pilotmarkt met oog op de verdere Europese uitbreiding. Dit mede door de goede infrastructuur, logistieke voorzieningen en mogelijkheden met betrekking tot ‘brand development”, zegt CEO Cigdem Rençber.

 

Simitçi Dünyası heeft momenteel al meer dan 100 bakkerijen, bistro’s en kiosken in Turkije. Nu is het op zoek naar verdere internationale expansie, met een eerste stop in Nederland. Daarna staan er ook vestigingen op de planning in het Midden-Oosten en Azië.

 

De keten beschikt over drie concepten. Bij de verschillende kiosken, die onder andere op drukke stations te vinden zijn, worden vooral meeneemmaaltijden verkocht. De bakkerijen verkopen dan weer ontbijt- en lunchproducten voor de consument die net iets meer tijd heeft. In de bistro’s kan de hele dag door gegeten worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.