Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam


Uber heeft zijn maaltijdbezorgservice UberEats gelanceerd in Amsterdam. Daarmee gaat het de concurrentie aan met Thuisbezorgd.nl, dat 80% van de Nederlandse markt in handen heeft. Toch gelooft Uber dat het nog een rol van betekenis kan spelen.

Snel groeien

UberEats is momenteel al actief in 36 steden in negen landen en wil nu dus ook Nederland veroveren. Om dat doel te bereiken rekent UberEats geen bezorgkosten aan en voert het ook geen minimumbedrag voor een bestelling. Het zet ook veel minder restricties op de afstand tussen de klant en de plek van zijn bestelling, al kan het dan zijn dat de bestelling niet binnen de beloofde twintig minuten wordt geleverd.


Om de kosten van die strategie te dragen, rekent UberEats er op snel marktaandeel te winnen. Daarbij hoopt het veel klanten binnen te halen via gebruikers van de app van Uber, want zij krijgen via die app ook snel toegang tot UberEats.

 
Ook naar Brussel

Eens UberEats zijn plaats in de markt heeft verworven, verwacht men bij Uber dat er al snel restaurants zullen komen die zich volledig richten op het bezorgen van maaltijden, zoals op een aantal andere locaties waar de dienst actief is, al het geval is.

 
Ook Brussel mag trouwens binnenkort UberEats verwachten: Uber liet eerder al verstaan dat de dienst in het laatste kwartaal van 2016 in de Belgische hoofdstad wordt gelanceerd. Toronto was eind 2015 de eerste stad waar UberEats van start ging.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.