Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam

Uber lanceert UberEats in Amsterdam


Uber heeft zijn maaltijdbezorgservice UberEats gelanceerd in Amsterdam. Daarmee gaat het de concurrentie aan met Thuisbezorgd.nl, dat 80% van de Nederlandse markt in handen heeft. Toch gelooft Uber dat het nog een rol van betekenis kan spelen.

Snel groeien

UberEats is momenteel al actief in 36 steden in negen landen en wil nu dus ook Nederland veroveren. Om dat doel te bereiken rekent UberEats geen bezorgkosten aan en voert het ook geen minimumbedrag voor een bestelling. Het zet ook veel minder restricties op de afstand tussen de klant en de plek van zijn bestelling, al kan het dan zijn dat de bestelling niet binnen de beloofde twintig minuten wordt geleverd.


Om de kosten van die strategie te dragen, rekent UberEats er op snel marktaandeel te winnen. Daarbij hoopt het veel klanten binnen te halen via gebruikers van de app van Uber, want zij krijgen via die app ook snel toegang tot UberEats.

 
Ook naar Brussel

Eens UberEats zijn plaats in de markt heeft verworven, verwacht men bij Uber dat er al snel restaurants zullen komen die zich volledig richten op het bezorgen van maaltijden, zoals op een aantal andere locaties waar de dienst actief is, al het geval is.

 
Ook Brussel mag trouwens binnenkort UberEats verwachten: Uber liet eerder al verstaan dat de dienst in het laatste kwartaal van 2016 in de Belgische hoofdstad wordt gelanceerd. Toronto was eind 2015 de eerste stad waar UberEats van start ging.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.