UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier | RetailDetail

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

UberEats, AB InBev en White Night lanceren thuislevering bier

De maaltijdbezorgdienst UberEats, biergigant AB InBev en nachtwinkelketen White Night hebben de handen in elkaar geslagen voor een unieke dienst: thuislevering van bier.

Voorlopig enkel in Brussel

UberEats, de koerierdienst voor restaurantmaaltijden van taxi-app Uber, levert in samenwerking met AB InBev en White Night bier aan huis bij Brusselaars die 's avonds tot de vaststelling komen dat er geen fris pintje meer te vinden is in hun koelkast of die onaangekondigd bezoek over de vloer krijgen. Dat heeft Stéphane Ficaja, directeur van UberEats, bevestigd aan zakenkrant De Tijd.

 

Klanten kunnen via de Uber-app een bestelling plaatsen bij de keten van nachtwinkels. Koeriers van UberEats halen het bier dan op in één van de vijf voor het project geselecteerde vestigingen van White Night, om het vervolgens per scooter netjes aan huis af te leveren.

 

UberEats ging pas in oktober van start in Brussel, maar levert naar eigen zeggen al “duizenden maaltijden per week” voor 400 Brusselse restaurants. UberEats overweegt overigens om zijn diensten ook in Antwerpen, Gent en Luik te introduceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.