Uitbreiding Greenyard Foods in Polen afgerond

Uitbreiding Greenyard Foods in Polen afgerond

Uitbreiding Greenyard Foods in Polen afgerond

De Belgische groentenverwerker Greenyard Foods heeft aangekondigd dat de uitbreiding van zijn Poolse site in Lipno is afgerond. De capaciteit van de fabriek werd verdubbeld en de site heeft nu een oppervlakte van 22.000 m².

Productie concentreren

Door de uitbreiding van de productiesite kan Greenyard Foods het grootste deel van zijn activiteiten rond diepgevroren producten op één locatie concentreren. De vestiging in Lipno wordt daarnaast ook nog wel ondersteund door vestigingen in Adamow en Dabrowa, gecombineerd met een opslag- en distributiecentrum in Elk.

 

Bij de uitbreiding van de site werd gebruik gemaakt van een aantal nieuwe technologieën, waardoor de fabriek minder water en energie moet verbruiken.

 

“We zijn trots dat we de finalisatie van deze grote investering in Lipno, onze voornaamste Poolse productiefaciliteit, kunnen aankondigen. Deze verhoging van de capaciteit laat onze business toe om te groeien in de toekomst. Het is een belangrijke stap in de centralisatie van onze productiefaciliteiten, als deel van ons operational excellence programma”, aldus CEO Marleen Vaesen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.