Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket | RetailDetail

Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket

Unilever verwerft aandeel in maaltijdboxenverkoper Sun Basket
Sun Basket

Unilever heeft een aandeel genomen in de Amerikaanse maaltijdboxenverkoper Sun Basket.  Samen met Baseline Ventures en Founders Circle Capital pompt de investeringstak van Unilever 8,5 miljoen euro in het bedrijf.

Beursgang

Sun Basket is momenteel bezig met een investeringsronde die al 24,2 miljoen dollar (22,3 miljoen euro) heeft opgebracht. In totaal heeft het bedrijf al 52 miljoen dollar (48 miljoen euro) aan investeringen weten op te halen.

 

Naast de investeringen zou Sun Basket zich volgens sommige bronnen ook klaarmaken voor een beursgang en heeft het daarvoor de Bank of America en Jefferies Group aangesproken. Die beursgang moet een bedrag van ongeveer een miljard dollar (920 miljoen euro) opbrengen.

 

Sun Basket probeert zich te onderscheiden van de concurrentie door zich te focussen op consumenten die een specifiek dieet volgen. Zo heeft het glutenvrije en vegetarische producten en kunnen zelfs mensen die het paleodieet volgen terecht bij het bedrijf voor aangepaste maaltijdboxen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.