Valora neemt Backwerk over | RetailDetail

Valora neemt Backwerk over

Valora neemt Backwerk over
Facebook

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Verder groeien

Valora, dat 190 miljoen investeerde voor de overname, wil Backwerk verder doen groeien. De Duitse onderneming met 340 franchisevestigingen heeft 3000 medewerkers en behaalt een consumentenomzet van 200 miljoen euro. Het bedrijf gaat verder als onderdeel van de foodservicedivisie van Valora.

 

Backwerk heeft naast driehonderd winkels in Duitsland en twintig in Oostenrijk ook winkels in Nederland, Slovenië en Zwitserland. Valora exploiteert ongeveer 2500 verkooppunten in Zwitserland,  Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Frankrijk onder de namen Brezelkönig, Ditsch en Press & Books. De onderneming, die tevens gebak produceert, telt 400 medewerkers en behaalt een omzet van ongeveer 2,2 miljard euro.

 

Selfservice en efficiënte inkoop

Backwerk brengt een assortiment broodjes,overige broodproducten en dranken. De formule is gebaseerd op kostenbesparende selfservice en efficiënte inkoop. Het personeel houdt zich de hele dag bezig met het bakken van brood en het maken van belegde broodjes, afgestemd op de verwachte vraag in het komende uur.

 

Klanten kunnen er zelf brood en broodjes kiezen, pakken, bij de kassa afrekenen en zelf inkopen. De selfservice geldt tevens voor belegde broodjes, gebak, snacks, frisdranken en koffie. Deze producten kunnen of ter plekke worden gebruikt of worden ingepakt voor meenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.