Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels

 Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels
Facebook

Van Delft Biscuits wil dit najaar maar liefst twintig extra pepernotenwinkels openen: dat zou het totaal verdubbelen naar veertig. Eind augustus opende een winkel in Bataviastad, binnenkort volgen winkels in Den Bosch en Groningen.

Snel uitrollen 

De pepernotenfabrikant wil in de snelle uitrol ook in Antwerpen, Barcelona en mogelijk Düsseldorf winkels starten. Dat zou de tweede Duitse winkel zijn: in Berlijn werd vorig jaar al een vestiging geopend. De pepernoot komt verder ook in de schappen van een Franse winkelketen. 

 

De formule brengt in de winkels van De Pepernotenfabriek kruidnoten in vijftig smaken, van witte chocolade tot roomboter en fruitsoorten. Veelverkocht zijn de pepernotenmix, de stroopwafel-, de caramel-zeezout, de truffel en cappuccinopepernoten. Ook Indonesische seroendeng, Marokkaanse ras-el-hanout en sweetchili-paprikapepernoten behoren tot het aanbod. Hier komen dit jaar vijftien nieuwe smaken bij, waaronder appeltaart, tompouce, drop en bitterkoekjes.

 

Naar verdubbeling winkels en omzet

De pepernotenwinkel streeft het komende seizoen naar een verdubbeling van de omzet. Directeur Oscar de Lange verwacht dat er dit jaar rond 1,5 miljoen bezoekers naar de winkels komen, meldt hij in de De Stentor. 

 

Van Delft startte drie jaar geleden de eerste pepernotenwinkel in Amsterdam, een seizoen later groeide het aantal tot tien winkels. In de fabriek in Harderwijk worden jaarlijks ruim drie miljard pepernoten gebakken, goed voor een verkoopaandeel ruim 70% van alle pepernoten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top