Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels

 Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels
Facebook

Van Delft Biscuits wil dit najaar maar liefst twintig extra pepernotenwinkels openen: dat zou het totaal verdubbelen naar veertig. Eind augustus opende een winkel in Bataviastad, binnenkort volgen winkels in Den Bosch en Groningen.

Snel uitrollen 

De pepernotenfabrikant wil in de snelle uitrol ook in Antwerpen, Barcelona en mogelijk Düsseldorf winkels starten. Dat zou de tweede Duitse winkel zijn: in Berlijn werd vorig jaar al een vestiging geopend. De pepernoot komt verder ook in de schappen van een Franse winkelketen. 

 

De formule brengt in de winkels van De Pepernotenfabriek kruidnoten in vijftig smaken, van witte chocolade tot roomboter en fruitsoorten. Veelverkocht zijn de pepernotenmix, de stroopwafel-, de caramel-zeezout, de truffel en cappuccinopepernoten. Ook Indonesische seroendeng, Marokkaanse ras-el-hanout en sweetchili-paprikapepernoten behoren tot het aanbod. Hier komen dit jaar vijftien nieuwe smaken bij, waaronder appeltaart, tompouce, drop en bitterkoekjes.

 

Naar verdubbeling winkels en omzet

De pepernotenwinkel streeft het komende seizoen naar een verdubbeling van de omzet. Directeur Oscar de Lange verwacht dat er dit jaar rond 1,5 miljoen bezoekers naar de winkels komen, meldt hij in de De Stentor. 

 

Van Delft startte drie jaar geleden de eerste pepernotenwinkel in Amsterdam, een seizoen later groeide het aantal tot tien winkels. In de fabriek in Harderwijk worden jaarlijks ruim drie miljard pepernoten gebakken, goed voor een verkoopaandeel ruim 70% van alle pepernoten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top