Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels | RetailDetail

Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels

 Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels
Facebook

Van Delft Biscuits wil dit najaar maar liefst twintig extra pepernotenwinkels openen: dat zou het totaal verdubbelen naar veertig. Eind augustus opende een winkel in Bataviastad, binnenkort volgen winkels in Den Bosch en Groningen.

Snel uitrollen 

De pepernotenfabrikant wil in de snelle uitrol ook in Antwerpen, Barcelona en mogelijk Düsseldorf winkels starten. Dat zou de tweede Duitse winkel zijn: in Berlijn werd vorig jaar al een vestiging geopend. De pepernoot komt verder ook in de schappen van een Franse winkelketen. 

 

De formule brengt in de winkels van De Pepernotenfabriek kruidnoten in vijftig smaken, van witte chocolade tot roomboter en fruitsoorten. Veelverkocht zijn de pepernotenmix, de stroopwafel-, de caramel-zeezout, de truffel en cappuccinopepernoten. Ook Indonesische seroendeng, Marokkaanse ras-el-hanout en sweetchili-paprikapepernoten behoren tot het aanbod. Hier komen dit jaar vijftien nieuwe smaken bij, waaronder appeltaart, tompouce, drop en bitterkoekjes.

 

Naar verdubbeling winkels en omzet

De pepernotenwinkel streeft het komende seizoen naar een verdubbeling van de omzet. Directeur Oscar de Lange verwacht dat er dit jaar rond 1,5 miljoen bezoekers naar de winkels komen, meldt hij in de De Stentor. 

 

Van Delft startte drie jaar geleden de eerste pepernotenwinkel in Amsterdam, een seizoen later groeide het aantal tot tien winkels. In de fabriek in Harderwijk worden jaarlijks ruim drie miljard pepernoten gebakken, goed voor een verkoopaandeel ruim 70% van alle pepernoten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.