Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels

 Van Delft wil naar veertig pepernotenwinkels
Facebook

Van Delft Biscuits wil dit najaar maar liefst twintig extra pepernotenwinkels openen: dat zou het totaal verdubbelen naar veertig. Eind augustus opende een winkel in Bataviastad, binnenkort volgen winkels in Den Bosch en Groningen.

Snel uitrollen 

De pepernotenfabrikant wil in de snelle uitrol ook in Antwerpen, Barcelona en mogelijk Düsseldorf winkels starten. Dat zou de tweede Duitse winkel zijn: in Berlijn werd vorig jaar al een vestiging geopend. De pepernoot komt verder ook in de schappen van een Franse winkelketen. 

 

De formule brengt in de winkels van De Pepernotenfabriek kruidnoten in vijftig smaken, van witte chocolade tot roomboter en fruitsoorten. Veelverkocht zijn de pepernotenmix, de stroopwafel-, de caramel-zeezout, de truffel en cappuccinopepernoten. Ook Indonesische seroendeng, Marokkaanse ras-el-hanout en sweetchili-paprikapepernoten behoren tot het aanbod. Hier komen dit jaar vijftien nieuwe smaken bij, waaronder appeltaart, tompouce, drop en bitterkoekjes.

 

Naar verdubbeling winkels en omzet

De pepernotenwinkel streeft het komende seizoen naar een verdubbeling van de omzet. Directeur Oscar de Lange verwacht dat er dit jaar rond 1,5 miljoen bezoekers naar de winkels komen, meldt hij in de De Stentor. 

 

Van Delft startte drie jaar geleden de eerste pepernotenwinkel in Amsterdam, een seizoen later groeide het aantal tot tien winkels. In de fabriek in Harderwijk worden jaarlijks ruim drie miljard pepernoten gebakken, goed voor een verkoopaandeel ruim 70% van alle pepernoten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top