Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

De familie Van Drie heeft geïnvesteerd in soepmaker Struik Foods Europe, die zo opnieuw uit de financiële moeilijkheden is. Vandrie Group is de grootste slachter en verwerker van kalfsvlees in Europa.

Opnieuw werken aan expansie

Het is niet geweten hoeveel de familie Van Drie investeert, maar het bedrag is groot genoeg om de solvabiliteit weer binnen de normen te krijgen die banken hanteren om te beslissen of ze weer langlopende kredieten willen verstrekken. Struik was de voorbije jaren in de problemen gekomen na een tegenvallende overname en een geschil met een leverancier dat hen heel wat geld kostte. Het bedrijf schrijft sinds vorig jaar wel terug positieve resultaten, maar de banken eisten nog een extra kapitaalstorting van eigenaar Hans Struik en een verbetering van het eigen vermogen.

 

Dankzij de investering wil Struik opnieuw werk maken van de verdere groei in Europa. “Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overnames in Duitsland, opnieuw een belangrijke stap zetten op de Europese markt”, zegt grootaandeelhouder Hans Struik. Zijn bedrijf, dat werd opgericht in 1950, heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro en 500 werknemers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top