Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood | RetailDetail

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

De familie Van Drie heeft geïnvesteerd in soepmaker Struik Foods Europe, die zo opnieuw uit de financiële moeilijkheden is. Vandrie Group is de grootste slachter en verwerker van kalfsvlees in Europa.

Opnieuw werken aan expansie

Het is niet geweten hoeveel de familie Van Drie investeert, maar het bedrag is groot genoeg om de solvabiliteit weer binnen de normen te krijgen die banken hanteren om te beslissen of ze weer langlopende kredieten willen verstrekken. Struik was de voorbije jaren in de problemen gekomen na een tegenvallende overname en een geschil met een leverancier dat hen heel wat geld kostte. Het bedrijf schrijft sinds vorig jaar wel terug positieve resultaten, maar de banken eisten nog een extra kapitaalstorting van eigenaar Hans Struik en een verbetering van het eigen vermogen.

 

Dankzij de investering wil Struik opnieuw werk maken van de verdere groei in Europa. “Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overnames in Duitsland, opnieuw een belangrijke stap zetten op de Europese markt”, zegt grootaandeelhouder Hans Struik. Zijn bedrijf, dat werd opgericht in 1950, heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro en 500 werknemers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top