Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood | RetailDetail

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

Van Drie helpt soepproducent Struik financieel uit de nood

De familie Van Drie heeft geïnvesteerd in soepmaker Struik Foods Europe, die zo opnieuw uit de financiële moeilijkheden is. Vandrie Group is de grootste slachter en verwerker van kalfsvlees in Europa.

Opnieuw werken aan expansie

Het is niet geweten hoeveel de familie Van Drie investeert, maar het bedrag is groot genoeg om de solvabiliteit weer binnen de normen te krijgen die banken hanteren om te beslissen of ze weer langlopende kredieten willen verstrekken. Struik was de voorbije jaren in de problemen gekomen na een tegenvallende overname en een geschil met een leverancier dat hen heel wat geld kostte. Het bedrijf schrijft sinds vorig jaar wel terug positieve resultaten, maar de banken eisten nog een extra kapitaalstorting van eigenaar Hans Struik en een verbetering van het eigen vermogen.

 

Dankzij de investering wil Struik opnieuw werk maken van de verdere groei in Europa. “Ik ben er trots op dat we nu, na de eerdere overnames in Duitsland, opnieuw een belangrijke stap zetten op de Europese markt”, zegt grootaandeelhouder Hans Struik. Zijn bedrijf, dat werd opgericht in 1950, heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro en 500 werknemers in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.